25/04/2022

Comença el procés per a l’elecció de rector o rectora, la màxima autoritat acadèmica de la Universitat

La votació serà electrònica per primera vegada i es farà del 23 al 25 de maig

Votacions al campus Bellissens de les darreres eleccions a rector o rectora, l'any 2018.

La convocatòria d’eleccions d’aquest dilluns 25 d’abril dona el tret de sortida a la campanya electoral per escollir el rector o rectora de la URV per als propers quatre anys a través de l’elecció de la comunitat universitària. La votació, que serà electrònica per primer cop, es farà del 23 al 25 de maig, i, en cas que sigui necessària una segona volta, es produirà entre l’1 i el 3 de juny.

L’elecció de la persona que representarà la Universitat, i també la màxima autoritat acadèmica, correspon a tots els col·lectius de la comunitat universitària, que tenen diferents pesos en el vot: el professorat doctor amb vinculació permanent (51%), la resta del col·lectiu docent i investigador (12%), l’estudiantat (20%), i el personal d’administració i serveis (17%). Així s’estableix en l’Estatut de la URV que el Claustre va aprovar el passat 5 de novembre.

El candidat o candidata que obtingui el suport proporcional de més de la meitat dels vots, un cop aplicada la ponderació, serà proclamat rector o rectora. Però si cap candidatura assoleix el 50% dels vots ponderats, serà necessària una segona votació, a la qual només podran concórrer els dos candidats que hagin rebut més suports en la primera volta.

Dates clau
  • 2 de maig: final del termini de reclamacions de correcció del cens provisional.
  • 5 de maig: proclamació provisional de candidatures. La proclamació definitiva serà l’11 de maig.
  • 23 de maig, a les 10 h. Accés a l’urna electrònica.
  • 25 de maig, a les 10 h. Tancament de l’urna electrònica.

La consulta del cens, el calendari complet amb les dates clau i tota la informació sobre el procés electoral es pot trobar al web de les eleccions a rector o rectora.