16/11/2020

Comença la 14a temporada del programa “Evoluciona” amb Tarragona Ràdio per apropar l’evolució humana a la ciutadania

En format adaptat a la pandèmia, s’oferirà en directe cada 15 dies el dimarts a les 11.10 h amb la participació de membres d'aquest centre de recerca i de la URV

Aquest dimarts 17 de novembre a les 11 h, en directe s’oferirà la primera emissió de la catorzena temporada de l’espai “Evoluciona”, que l’IPHES (Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social) realitza amb Tarragona Ràdio.

Conduit per Josep Suñé, en aquesta ocasió entrevistarà, en primer lloc, al director de l’IPHES, Robert Sala, que ens parlarà de com aquest centre de recerca s’ha adaptat a la Covid-19 i, entre altres, ha pogut desenvolupar diverses campanyes d’excavació. També intervindrà Marina Lozano, investigadora de l’IPHES i de la Universitat Rovira i Virgili (URV), coautora d’un article científic publicat recentment on es demostra que fa gairebé 4.000 anys ja existien treballs especialitzats persexes i algunes tasques només les realitzaven les dones. Finalment, amb l’investigador ICREA a l’IPHES i professor associat de la URVFrancesc Burjachs coneixerem què es menjava al paleolític, amb motiu de la publicació del llibre “Les arrels premedievals de la cuina catalana”, editat per l’Associació Catalana de Bioarqueologia i la Fundació Alícia.

L’IPHES juntament amb Tarragona Ràdio ha emès ja 13 temporades l’espai quinzenal Evoluciona i ha centrat l’interès de fòrums científics com el Campus Gutemberg. L’objectiu és donar a conèixer l’activitat que genera la investigació sobre l’evolució humana. Sempre s’ha emès des de diferents laboratoris de l’IPHES i en funció de la temàtica a tractar i intervenen els mateixos protagonistes, que de manera planera donen a conèixer la seva recerca, però enguany, pe rla Covid-19 s’ha d’efectuar via telefònica, ja que la presencialitat al centre és reserva exclusivament per casos molt concrets.

Bàsicament hi ha un tema principal, el perfil d’algun investigador, l’explicació sobre un fòssil o alguna de les disciplines que aplica l’IPHES. Hi pren part tant personal investigador com tècnic.

De periodicitat quinzenal, i d’una hora de durada, es pot seguir en directe al 96.6 FM, a www.tarragonaradio.cat i a les APP’s de la ràdio.