24/09/2019

Comencen els treballs arqueològics a la vil·la romana del Mas dels Frares per estudiar la producció de vi de la zona

L'ICAC i el Consell Regulador de la DO Catalunya volen crear un projecte museogràfic que combini l'arqueologia experimental i l'activitat de divulgació en col·laboració amb la Facultat d'Enologia

Jaciment als terrenys de Mas dels Frares.

La troballa de restes d’un magatzem agrícola d’època romana amb grans tenalles, probablement per a la fermentació del vi, al jaciment del celler experimental de Mas dels Frares (Constantí) l’any 2018 ha donat peu a continuar els treballs arqueològics aquest mes de setembre. La recerca de l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) a la vil·la romana pretén conèixer la realitat arqueològica d’aquest territori de Tarraco i confirmar si ja es produïa vi a l’emplaçament on ara es formen els futurs enòlegs de la URV.

L’excavació, que finalitzarà la primera quinzena d’octubre, és la primera fase del projecte “Estudi i difusió de la vil·la romana del Mas dels Frares”, finançat per la Generalitat de Catalunya i el Consell Regulador Denominació d’Origen Catalunya, amb la col·laboració de la Facultat d’Enologia de la URV. De confirmar-se la importància del jaciment, les institucions participants tenen la intenció de crear un projecte museogràfic que ofereixi una visió de la tradició vinícola del país, des de l’època romana fins a l’actualitat, ja que al celler s’hi produeix els vins de la Facultat d’Enologia.

Aquest projecte patrimonial vol combinar la recerca científica, l’activitat pedagògica del treball de camp i l’arqueologia experimental amb la divulgació científica. Així, el treball de recerca es vincularà a activitats formatives del celler experimental del Mas dels Frares.