13/09/2022

Comencen les audicions per incorporar-se a les formacions de l’Aula de Música

Prop de 120 persones integren l'Orfeó, la Coral i l'Orquestra, que preparen la nova temporada

Concert conjunt de l'Orquestra i la Coral interpretant la Suite Rovira i Virgili al Palau Firal i de Congressos de Tarragona, el desembre de 2021.

Les tres formacions musicals de la Universitat, l’Orquestra, la Coral i l’Orfeó, obren les portes als nous integrants, tant de la Comunitat URV com de fora, que poden presentar-se a les audicions que tenen lloc aquesta setmana. Ja treballen en el repertori de la nova temporada, de la que en destaca la 3a Simfonia de Saint-Saëns, la 8a Simfonia de Dvorak i Lo Cant de la Muntanya de Felip Pedrell per part de l’Orquestra, i el Magnificat de J.S. Bach, la Suite Rovira i Virgili i el Sacred Concert de Duke Ellington, per part de la Coral.

L’audició de nous cantaires per l’Orfeó, que dirigeix Núria Giménez, és aquest dimarts a les 19:30 h al campus Catalunya. Cal tenir un mínim de coneixements musicals. La formació, que integren més de trenta persones, està treballant en el nou repertori.

L’Orquestra, que integren actualment una cinquantena de músics sota la batuta de Miquel Massana, obre les seves portes als nous músics el dijous 15 de setembre de 16 a 20 h. Les persones que vulguin fer l’audició han d’enviar un correu a orquestraurv@urv.cat per concretar l’hora. Aquesta formació ja té les primeres actuacions a la tardor i és previst que facin una setmana intensiva de treball amb professorat de formacions com el quartet Gerhard. També faran un intercanvi i un concert amb l’orquestra de la Universitat de Girona a la primavera i treballaran nou repertori, com ara la 3a Simfonia de Saint-Saëns, la 8a Simfonia de Dvorak i “Lo Cant de la Muntanya” de Felip Pedrell.

Per a les audicions de la Coral, per a la qual cal tenir coneixements musicals i experiència coral, és necessari enviar un correu a la directora, Montserrat Rios (montserrat.rios@urv.cat). El cor, amb una trentena de cantaires, manté el repertori que ha treballat els darrers cursos: Magnificat de J.S. Bach, Suite Rovira i Virgili i Sacred Concert de Duke Ellington.

La informació completa sobre les formacions de l’Aula de Música, així com també el reconeixement de crèdits per als estudiants de grau que hi participen es pot trobar al web de la Universitat.