24/02/2022

Comunicat del Consell de Direcció de la Universitat Rovira i Virgili sobre la guerra a Ucraïna

Divendres 25 de febrer al migdia hi haurà un minut de silenci davant dels edificis de la URV

El Consell de Direcció de la URV ha emès el següent comunicat de rebuig a la guerra a Ucraïna després de l’atac militar de Rússia de la passada matinada i emplaça la comunitat universitària a concentrar-se aquest divendres 25 de febrer a les 12 h davant dels centres i edificis dels campus.

“Les darreres hores hem conegut que el govern rus ha emprès un atac militar a gran escala contra l’estat sobirà d’Ucraïna. Condemnem i rebutgem fermament el recurs a l’agressió militar com a instrument per dirimir disputes territorials, que és contrari al Dret internacional i als drets humans, i manifestem la necessitat d’abordar i resoldre els problemes polítics des de la política i des de la democràcia i el respecte als pobles i les minories.

Aquesta agressió militar implica un drama humà dolorós del poble d’Ucraïna, amb qui ens solidaritzem i especialment, amb les universitats amb les que la URV es relaciona, sigui institucionalment o a través de contactes dels membres de la nostra comunitat.

Així mateix, ens posem a disposició dels i les estudiants, el professorat i el PAS d’aquelles procedències que estan ara mateix a la nostra universitat, i que ho requereixin, en allò en què puguem ajudar-los en el pla acadèmic i també en el personal.

I ens comprometem, com sempre hem fet, i ara més que mai, a difondre la cultura de la pau i els drets humans.

També donem suport al comunicat de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques.

Emplaço a la comunitat universitària a fer un minut de silenci davant de tots els centres i edificis de la URV, demà divendres dia 25 de febrer a les 12 del migdia.”