27/04/2017

Congrés internacional sobre Dret a l’Habitatge, els dies 27 i 28 d’abril

L'organitzen la Càtedra d'Habitatge de la URV i Housing Rights Watch de FEANTSA

Els principals experts en dret a l’habitatge es reuneixen els dies 27 i 28 d’abril al campus Catalunya de la URV per tractar temes com el dret fonamental d’accés a l’habitatge o l’impacte econòmic que suposa l’accés a un habitatge de propietat i en lloguer; així com la seva vinculació amb els desnonaments i, en última instància, el sensellarisme. En el marc del congrés es donarà a conèixer part d’un documental que s’està elaborant des de la càtedra sobre desnonaments i sensellarisme, “The Line”, que compta amb finançament de l’Ajuntament de Reus.

Els organitzadors, la Càtedra UNESCO d’Habitatge de la URV i la Housing Rights Watch (HRW) de FEANTSA (European Federation of National Organisations Working with the Homeless), reuneixen durant les dues jornades a Tarragona, prop de representants de 150  administracions públiques, entitats del tercer sector, juristes i acadèmics procedents d’una quinzena de països, tots ells amb un punt en comú: el seu compromís amb la promoció del dret a l’habitatge.

El congrés l’inaugura el nou director general d’Arquitectura, Habitatge i Sòl del Ministeri de Foment, Antonio Aguilar; el secretari d’Habitatge de la Generalitat de Catalunya, Carles Sala, i el regidor d’Urbanisme de l’Ajuntament de Reus, Marc Arza. És el dijous 27 d’abril, a les 13.30 h a la Sala de Graus del campus.

Estructurat en  3 sessions plenàries i 9 taules de treball diferents, el congrés té com a objectiu analitzar les principals dades i causes del sensellarisme, així com les polítiques més efectives en la reducció del sobreendeutament familiar, els desnonaments i el sensellarisme, per tal d’ajudar en l’assoliment d’un accés a l’habitatge adequat i a assequible per part de tothom.

Presentació de documental

Entre els ponents hi ha Freek Spinnewijn, director de FEANTSA; Koldo Casla-Salazar, d’Amnistia Internacional; Padraic Kenna, corresponsal de HRW (organització no governamental dedicada a la investigació, defensa i promoció de los drets humans); el professor Christoph Schmid, de la Universitat de Bremen (Alemanya) i expert en lloguers a Europa, i Sergio Nasarre, director de la Càtedra UNESCO per al Dret a l’Habitatge de la URV. Es poden escoltar un total de més de 60 intervencions.

El congrés clou amb una presentació del documental “The Line”, que s’està elaborant des de la Càtedra i que versa sobre els desnonaments i el sensellarisme a Europa; es pot veure una petita mostra del que s’està fent. Per a aquest projecte es compta amb l’ajut econòmic de les regidories de Benestar Social i d’Urbanisme de l’Ajuntament de Reus per a la difusió del documental.