28/07/2021

La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, visita la Universitat Rovira i Virgili

La màxima responsable de les universitats ha tractat els reptes de la URV amb el Consell de Direcció i els degans i deganes dels centres

D'esquerra a dreta, la rectora, Maria José Figueras; el degà de la Facultat de Ciències Jurídiques, Antoni Pigrau; la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis; la degana de la Facultat de Lletres, Iolanda Tortajada, i la directora del Departament d'Infermeria, Maria Jesús Aguarón, durant el recorregut pel campus Catalunya.

La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, recorre aquest dimecres els diferents campus de la URV com a part de les visites que està fent a les universitats catalanes per conèixer-les de primera mà. El Consell de Direcció de la Universitat li ha exposat els reptes de futur durant la trobada que han mantingut a primera hora al rectorat.

La consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, signant el llibre d’honor de la Universitat.

A continuació, els degans i deganes de les facultats i els directors i directores de les escoles s’han reunit amb la consellera en una visita que l’ha portat del rectorat al campus Catalunya i el campus Sescelades, a Tarragona, i el campus Bellissens, a Reus. La millora del finançament ha estat un dels temes tractats per poder donar resposta especialment a les necessitats d’infraestructures i de personal que han de permetre millorar la qualitat de la recerca i la docència de la Universitat.

D’esquerra a dreta, Ciara O’Sullivan, investigadora i directora del Departament d’Enginyeria Química; la consellera Gemma Geis; la rectora Maria José Figueras, la directora de l’ETSEQ, Montse Ferrando, i el vicerector d’Innovació i Transferència, Francisco Medina en un dels laboratoris del campus Sescelades.

Així, al llarg de la visita, Geis ha vist sobre el terreny les obres pendents per modernitzar les instal·lacions i fer-les més eficients: la construcció d’un nou edifici per a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, que permetria traslladar els ensenyaments al campus Catalunya; la remodelació de l’edifici actual per donar-li nous usos; instal·lacions esportives pròpies; la construcció de l’edifici que hauria de permetre traslladar la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut al campus Bellissens, a tocar de l’Hospital Universitari Sant Joan, i les infraestructures complementàries i urbanitzacions que se’n deriven. Es tracta d’inversions pendents d’executar per valor de 90 milions d’euros.

La consellera de Recerca i Universitats ha mantingut una trobada amb els degans, directors i responsables dels centres del campus Sescelades. D’esquerra a dreta: Joan Josep Carvajal, vicedegà de la Facultat de Química; Manuel Suàrez, degà de la Facultat d’Enologia; Montse Ferrando, directora de l’ETSEQ; Maria José Figueras, rectora; Xavier Vilanova, director de l’ETSE; Gemma Geis, consellera de Recerca i Universitats; Josep Ribas, secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya; Luis Marqués, degà de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia, i M. Victòria Girona, directora general d’Universitats.

La rectora, Maria José Figueras, ha posat de manifest que, a més de les instal·lacions, cal abordar el relleu generacional i la captació i retenció del talent, amb “l’eliminació de la taxa de reposició” i la proposta d'”incloure com a factor el component territorial” a l’hora d’atorgar els ajuts i contractes destinats al personal investigador perquè el talent es distribueixi arreu del país i el permeti fer créixer de manera compassada.

Un moment de la visita de la consellera Gemma Geis al campus Bellissens amb el degà de la Facultat d’Economia i Empresa, Antonio Terceño, i l’exdirector en funcions de l’ETSA, Jordi Sardà.

La consellera ha ressaltat el fet que “la URV és una universitat consolidada, apareix en molts rànquings com una universitat potent en recerca, docència i transferència. És important destacar l’equilibri territorial i l’excel·lència. Des del Govern intentarem estar al seu costat, sabem quines són les demandes, i si volem recuperar-nos d’aquesta pandèmia i preveure’n de possibles, la inversió en recerca és la millor prevenció que podem fer”.

Antoni Castro, degà de la Facultat de Medicina i Ciències de la salut, explica a la consellera de Recerca i Universitats, Gemma Geis, el funcionament del Centre de Formació i Innovació en Simulació de què la facultat disposa a l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus, davant de la rectora, Maria José Figueras.