03/11/2026
La Diputació de Tarragona aporta un milió d’euros a la URV per impulsar tretze projectes estratègics el 2027
La col·laboració s'emmarca en el conveni 2024-27 i cofinançarà projectes d’innovació, desenvolupament territorial, emprenedoria o turisme. La principal inversió correspon a treballs vinculats a la futura Facultat de Medicina i Ciències de la Salut

La col·laboració s'emmarca en el conveni 2024-27 i cofinançarà projectes d’innovació, desenvolupament territorial, emprenedoria o turisme. La principal inversió correspon a treballs vinculats a la futura Facultat de Medicina i Ciències de la Salut
La Diputació de Tarragona i la Universitat Rovira i Virgili han fet un nou pas en el seu compromís compartit amb el desenvolupament social, econòmic i científic de la demarcació amb l’aprovació dels projectes que es desplegaran durant el 2027 en el marc del conveni de col·laboració entre totes dues institucions. La proposta, validada per la Comissió Mixta Diputació-URV, que s’ha reunit aquest dimarts a la tarda al Palau de la Diputació, preveu una aportació d’un milió d’euros de la Diputació, que permetrà cofinançar un total de tretze projectes estratègics.
La col·laboració s’emmarca en el conveni marc 2024-2027 i dona continuïtat a una relació institucional històrica que té com a objectiu generar impacte territorial, simplificar la gestió dels projectes i reforçar la transferència de coneixement al conjunt de la societat.
En aquest sentit, la presidenta de la Diputació, Noemí Llauradó, ha destacat que “són inversions i projectes que afavoreixen la transferència de coneixement de la universitat al teixit productiu de la demarcació de Tarragona, amb un innegable impacte social i econòmic positiu cap al territori i el país, per tot el que representa de benestar i qualitat de vida per a les persones que hi viuen”.
De la seva part, el rector de la URV, Josep Pallarès, ha manifestat que la URV valora molt una col·laboració que amb aquests termes i aquestes quantitats “és excepcional i no es dona amb les altres diputacions”. “Renovar l’acord demostra que el compromís està consolidat i és a llarg termini, i això no només ens beneficia a nosaltres com a universitat sinó a tot el territori”, ha afirmat Pallarès.
Els projectes
La principal inversió correspon als treballs vinculats a la futura Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de la URV, a Reus. En concret, es destinen 654.300 euros al projecte executiu i a la memòria funcional d’aquesta infraestructura, una actuació que representa gairebé tres quartes parts del pressupost total dels projectes aprovats.
El paquet d’actuacions inclou també projectes institucionals relacionats amb la formació i la innovació en simulació clínica, els ajuts i premis del Consell Social de la URV, la digitalització del patrimoni bibliogràfic del territori i activitats de recerca i divulgació en salut a les Terres de l’Ebre.
Una altra línia destacada és el suport a set càtedres estratègiques URV-Diputació, dedicades a àmbits com els estudis jurídics locals, l’economia i el desenvolupament territorial, la innovació empresarial, l’emprenedoria, la recerca turística, la salut i el benestar, i la promoció de projectes transformadors per a la Catalunya Sud.
La proposta aprovada consolida el model de col·laboració entre les dues institucions, que durant els darrers anys ha evolucionat cap a una estructura més simplificada i orientada als resultats. Per al 2027, els projectes s’han agrupat en tres grans blocs: infraestructures, projectes institucionals i càtedres, amb l’objectiu de reforçar-ne l’impacte i facilitar-ne la gestió.
La Diputació de Tarragona i la URV coincideixen en la voluntat de continuar aprofundint aquesta col·laboració estratègica, mantenint una coordinació estable durant tot l’any i impulsant iniciatives que contribueixin al progrés, la innovació i la cohesió territorial de les comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre.
