29/02/2024

La doctoranda Fatemeh Behfar, premiada per la Universitat de Roma per un projecte de revitalització de les teulades d’una ciutat de l’Iran

Proposa crear espais socials, culturals i musicals a les teulades de la ciutat de Bushehr per reactivar la tradició de la ciutat iraniana

Renderització d'una de les propostes per a la revitalització de les teulades de Bushehr, un projecte de l'estudiant de doctorat de la URV Fatemeh Behfar.

Fatemeh Behfar, investigadora predoctoral del programa en Ciutat, Territori i Planificació Sostenible de la URV, ha estat guardonada amb el primer premi de l’Iran_Lab, Shared Research and Teaching de la Universitat de Roma La Sapienza. El seu projecte, que porta per títol “Cultural Roof”, es basa en la revitalització de les teulades de Bushehr, una ciutat del sud de l’Iran, per a usos socials i culturals.

L’Iran_Lab, Shared Research and Teaching de la Universitat de Roma es proposava, en aquesta edició del guardó, generar visions capaces de configurar nous espais públics per donar respostes a les noves necessitats de la vida contemporània a les ciutats iranianes, considerant que la integració de l’arquitectura, l’urbanisme, les arts i el disseny és una matriu ineludible de la cultura iraniana.

Projecció d’una galeria d’art a la teulada d’un edifici de Bushehr, Iran, del projecte de Fatemeh Behfar.

En aquest sentit, Fatemah Behfar en coautoria amb Maryam Merajoddin, han dissenyat un projecte que té per objectiu revitalitzar les teulades de la ciutat de Bushehr, una tradició de la cultura de la ciutat. Més concretament, el projecte es basa en donar un ús nou i modern a les teulades, que des de fa molts anys han estat enteses com un espai públic d’interacció social i cultural per la proximitat entre elles degut a l’estil arquitectònic de Bushehr.

Behfar i Merajoddin, per tant, han volgut posar en valor aquesta tradició per proposar espais socials, culturals i musicals, amb l’objectiu d’atraure la població iraniana i reactivar la vida nocturna a les teulades. Una galeria d’art, un cinema a l’aire lliure, esdeveniments de música tradicional i un espai per saber més sobre la cultura de la ciutat són algunes de les propostes que l’estudiant de doctorat planteja al seu projecte.

Les autores del projecte de revitalització de les teulades de Bushehr. A l’esquerra, Fatemeh Behfar, estudiant del doctorat en Ciutat, Territori i Planificació Sostenible de la URV; i a la dreta, Maryam Merajoddin.