21/12/2016

Dolors Setó, membre del Consell Acadèmic de Respon.cat

Aquesta professora de la Facultat d'Economia i Empresa ha estat nomenada membre del Consell Acadèmic de Respon.cat, iniciativa empresarial per al desenvolupament de la Responsabilitat Social a Catalunya. Respon.cat és un projecte de país vinculat a la competitivitat sostenible, que focalitza la Responsabilitat Social Empresarial com a factor estratègic i cultural del sector

Dolors Setó, professora del Departament  de Gestió d’Empreses i investigadora principal del grup de recerca RESET, Responsabilitat Social, Sostenibilitat i Ètica empresarial, ha estat nomenada membre del Consell Acadèmic de Respon.cat, iniciativa empresarial per al desenvolupament de la Responsabilitat Social a Catalunya.

Respon.cat és un organisme que vol implicar les empreses i les organitzacions empresarials més compromeses amb la Responsabilitat Social, amb l’objectiu de promoure un salt qualitatiu i quantitatiu de l’RSE (Responsabilitat Social Empresarial) a Catalunya. Respon.cat va néixer amb la voluntat de ser l’organisme de referència a Catalunya en Responsabilitat Social. És un projecte de país vinculat a la competitivitat sostenible, que focalitza l’RSE com a factor estratègic i cultural de les empreses, entenent que cal repensar com fer empresa al segle XXI millorant la relació amb la societat.

Respon.cat considera que el paper dels organismes acadèmics és molt rellevant per a un bon desenvolupament i expansió de la Responsabilitat Social com a enfocament de gestió de les empreses i organitzacions. Per això, pretén buscar en el món acadèmic un aliat en el repte de promoure la Responsabilitat Social a Catalunya.

El Consell Acadèmic, el dia de la seva constitució.
Membres del Consell Acadèmic, el dia de la seva constitució.

En aquest sentit, el Consell Acadèmic de Respon.cat pretén ser un espai de relació, participació i diàleg, amb el món acadèmic i expert, a partir de persones que tinguin una trajectòria i mèrits en la matèria. Aquest diàleg ha de servir per millorar la qualitat de les actuacions i per a millorar el potencial de Respon.cat com a organisme empresarial de referència a Catalunya. Es preveu que el Consell acadèmic es reuneixi ordinàriament en una sessió anual, o bé en alguna altra ocasió en què es pugui considerar necessari de manera extraordinària.

El Consell Acadèmic de Respon.Cat es va constituir el dia 7 de novembre, en una acte presidit per Josep Santacreu, president de Respon.cat, i per Arcadi Navarro, secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya.