09/06/2020

Dos rànquings internacionals situen la URV entre les 500 millors universitats del món

S'han fet públics el Center World University Rankings (CWUR) i el Round University Ranking (RUR)

La consultora dels Emirats Àrabs Units Center World University Rankings (CWUR) situa la Universitat Rovira i Virgili (URV) en la posició 482 en la seva edició de 2020-21 i la col·loca en la catorzena posició espanyola i la cinquena catalana amb una puntuació global de 74,4 punts. Aquest rànquing analitza 2.000 universitats de les 20.000 que hi ha a tot el món.

L’edició d’enguany del rànquing de les millors universitats del món està liderada per la Universitat de Harvard, seguida per l’Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT), la Universitat de Stanford, la Universitat de Cambridge i la Universitat d’Oxford.

D’altra banda, la Universitat es troba entre les 400 primeres universitats del món en l’edició 2020 del Round University Ranking (RUR), en què ocupa la posició 383 de 829 universitats que hi han entrat a formar part. El Round University Ranking l’elabora la RUR Rankings Agency de Moscou i analitza vint indicadors agrupats en quatre àrees: docència, en què la URV ocupa la posició 301; recerca (397); diversitat internacional (453) i sostenibilitat financera (514).

En aquest cas, la URV és la desena universitat espanyola i la cinquena catalana. El rànquing l’encapçala la Universitat de Harvard, seguida per l’Institut Tecnològic de Califòrnia, l’Imperial College de Londres, la Universitat de Stanford i l’Institut de Tecnologia de Massachusetts (MIT).