17/12/2015

El CEICS rep el segell definitiu de Campus d’Excel·lència Internacional

El CEICS ha passat l’avaluació final amb la màxima puntuació. Una comissió internacional li ha atorgat el segell definitiu com a Campus d’Excel·lència Internacional d'àmbit regional europeu

Després de passar el darrer procés avaluació amb la màxima qualificació, el Campus d’Excel·lència Internacional Catalunya Sud (CEICS) ha rebut el segell definitiu que l’acredita com a Campus d’Excel·lència Internacional. Aquest 2015 s’han avaluat els campus que van ser seleccionats el 2010, en el cas del projecte CEICS, com a campus regional en el context europeu. El comitè avaluador ha destacat la visió clara dels reptes interns i externs de la URV per donar suport al desenvolupament regional en tots els àmbits (econòmic, social i cultural) i també la tria de les especialitzacions, les accions coherents dutes a terme amb els socis així com els resultats que s’han aconseguit durant aquest període. Destaquen l’increment del nombre d’estudiants de doctorat, l’increment de l’activitat de recerca, de finançament i de reputació. Els avaluadors posen de manifest també el treball fet amb diferents socis pel que fa a innovació, la transferència de tecnologia i l’emprenedoria.

Imatges d'una de les assemblees de l'Associació Pol del Coneixement Catalunya Sud
Imatge d’una de les assemblees de l’Associació Pol del Coneixement Catalunya Sud.

D’altra banda, el Ministeri d’Educació, Cultura i Educació, que promou el programa de Campus d’Excel·lència Internacional, ha resolt la darrera convocatòria d’ajuts per a la consolidació de projectes de les universitats impulsores de projectes de campus d’excel·lència. La convocatòria concedeix prop de 250.000 euros al CEICS, que es destinaran a donar suport a iniciatives Erasmus+, per a un programa d’estades de doctors en empreses i per afavorir l’atracció de talent.

El Campus d’Excel·lència Internacional Catalunya Sud (CEICS) ha suposat consolidar l’agregació estratègica de les diferents entitats i estructures de docència, recerca, transferència de coneixement i el sector productiu del sud de Catalunya, amb l’objectiu d’esdevenir un referent internacional en els àmbits d’especialització. Està integrat per 22 membres promotors i més de 100 col·laboradors regionals i aliats internacionals. L’any 2010 el Ministeri d’Educació va concedir al projecte la distinció de Campus d’Excel·lència Internacional (CEI) en la categoria de regional europeu. Aquesta distinció ha passat diferents processos d’avaluació fins a la definitiva, aquest mateix desembre, amb la qual se li atorga ja el segell definitiu.