22/09/2022

El Consell Assessor de l’ETSEQ reprèn la seva activitat

Els objectius del centre són despertar vocacions enginyeres especialment en les noies, millorar el rendiment i reduir l'abandonament de l'estudiantat de nou ingrés i la relació entre les competències socials i el model educatiu de l'ETSEQ

Membres del Consell Assessor de l'ETSEQ.

El Consell Assessor de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (ETSEQ), integrat per directius i directives d’empreses del sector químic, farmacèutic i alimentari, emprenedores i emprenedors, professionals independents, representants de col·legis professionals i del món de l’educació secundària, es va reunir el passat 15 de setembre. D’aquesta manera, el Consell Assessor, creat al 2015, reprèn la seva activitat amb la composició renovada i sota la presidència Xavier Grau, que en finalitzar la seva tasca com a Secretari d’Universitats i Recerca de la Generalitat, ha assumit de nou aquesta responsabilitat.

Durant la reunió es va fer una anàlisi de la situació actual de l’ETSEQ en la que, després d’identificar els principals condicionants interns i externs, es va presentar al Consell Assessor els objectius de l’ETSEQ sobre l’oferta d’ensenyaments, atracció de talent, impuls del prestigi i visibilitat de l’ETSEQ, l’ocupabilitat de titulades i titulats així com la promoció dels valors de l’Escola entre les persones que en formen part. L’evolució dels principals indicadors durant els darrers anys varen permetre reconèixer els principals punts crítics sobre els que l’ETSEQ defineix les seves accions estratègiques.

El Consell està integrat 22 persones, de les quals van assistir-hi Francesc Xavier Grau, rector de la URV entre 2006 i 2014 i president del Consell Assessor; Àngels Domènech, de Dow, Mireia Trepat, de Freshly Cosmetics; Carlos Álvarez, de Covestro; Josep Maria Farran, d’Applus-IDIADA; Antoni Aldecoa, de Schwartz-Hautmont; Marta Belloví, professional independent; Antoni Escarré, del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials de Tarragona; Josep Moragas, d’UNIÓ-Corporació Alimentària; Aleksandra Rózek, de Barry Callebau; Graciel·la Monné, professora de secundària; Montse Ferrando, directora de l’ETSEQ; Joan Salvadó, director del Departament d’Enginyeria Química; i Silvia De la Flor, directora del Departament d’Enginyeria Mecànica. Vuit membres del Consell van excusar la seva presència.

Reunió del Consell Assessor de l’ETSEQ del 15 de setembre.

En aquesta primera reunió es va concloure la importància de definir una estratègia de comunicació de l’ETSEQ capaç de despertar vocacions entre els i, molt especialment, les estudiants de secundària en els àmbits de l’enginyeria que li són propis. També es va debatre sobre noves vies per facilitar que l’alumnat de nou ingrés superi les dificultats dels primers cursos dels graus per tal de millorar el seu rendiment i reduir l’abandonament. La importància de les competències socials o soft skills en la formació dels enginyers i les enginyeres i com entronca amb el model educatiu de l’ETSEQ va ser una altra qüestió que es va destacar.