20/09/2021

El CRAI presenta novetats en l’accés i serveis per al curs 2021-22

Tots els serveis presencials es recuperen progressivament, es mantenen els virtuals i s'estrenen millores per als usuaris, com la nova web o el nou Cercador

Visita guiada per a l'estudiantat de nou ingrés al CRAI seu Baix Penedès.

El CRAI enceta el nou curs acadèmic amb novetats en l’accés i els serveis, amb la voluntat d’oferir millores als usuaris i de tornar a la màxima normalitat, sempre que ho permeti la situació sanitària.

Pel que fa a l’accés als CRAI de campus, a partir del 20 de setembre ja no serà necessari demanar cita prèvia, però caldrà acreditar-se sempre amb el carnet URV, ja que l’accés està limitat als membres de la comunitat universitària. Amb l’objectiu de mantenir les mesures de seguretat, s’han habilitat les zones i els llocs de treball i se n’ha limitat l’aforament. A més, s’ha posat a disposició dels usuaris gel hidroalcohòlic per a la higiene de mans i kits d’autoneteja per als ordinadors fixos i portàtils.

D’altra banda, s’han adaptat i reprès la majoria de serveis, com per exemple el préstec de portàtils i d’equipaments. Paulatinament, s’aniran recuperant els que ara mateix no estan disponibles.

Com a novetats, destaca l’estrena de la nova web que facilita l’accés a tots els recursos i serveis del CRAI. A més a més, s’ha actualitzat el Reglament del Servei de préstec, amb canvis pel que fa a la gestió dels retards en les devolucions, així com també s’ha restablert El meu compte, una eina virtual que permet gestionar tots els préstecs. Per últim, els usuaris podran seguir demanant documents que no es trobin a la URV a través del préstec interbibliotecari. El PUC (préstec consorciat) no està operatiu temporalment per fer peticions, però sí que es poden retornar als CRAI de campus tots aquells documents de PUC actualment en préstec.

En l’àmbit dels recursos d’informació, s’ha posat en funcionament un nou Cercador que incorpora una cerca integrada millorada i noves funcionalitats.

Per últim, es continua posant a disposició dels usuaris des de qualsevol dispositiu connectat a Internet i les 24 hores del dia, tots els recursos i serveis virtuals del CRAI, accessibles des de l’espai CRAI des de casa.