16/09/2022

El Departament de Filologia Catalana participa en el 28è Col·loqui Germanocatalà a Suïssa

Des d’un enfocament interdisciplinari, el Col·loqui ha tractat sobre les eines lingüístiques i les tradicions discursives que intervenen en la manera com ens presentem, ens representem i ens imaginem

El col·loqui internacional de l’Associació Germanocatalana d’enguany ha estat organitzat per la Universitat de Berna (Suïssa) del 7 al 10 de setembre, amb el títol de 28è Col·loqui Germanocatalà «Entre diferència i semblança. La representació del món catalanoparlant en el discurs d’ahir i d’avui».

Hi han participat uns vint-i-cinc investigadors en llengua i literatura catalanes de diverses universitats dels territoris de parla catalana i de parla alemanya. Les ponències plenàries han estat a càrrec d’Elisenda Bernal (Universitat Pompeu Fabra), Ramon Farrès (Universitat Autònoma de Barcelona) i Beatrice Schmid (Universität Basel).

Carles Royo, professor del Departament de Filologia Catalana de la Universitat Rovira i Virgili, hi ha intervingut amb una comunicació titulada «Verbs psicològics del català amb objecte experimentador: flexibilitat semàntica i característiques sintàctiques». La comunicació ha format part d’un panel de comunicacions sobre la sintaxi dels predicats psicològics del català i d’altres llengües romàniques.