25/07/2018

El director de l’ICAC, nou director general de Recerca

El Govern de la Generalitat ha nomenat Joan Gómez Pallarès nou director general de Recerca del Departament d’Empresa i Coneixement

Joan Gómez ha dirigit l’ICAC des de l’octubre del 2013 fins al juliol del 2018. Nascut a Igualada el 1960, és doctor en Filologia Clàssica per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), professor titular de Filologia Llatina de la Universitat de Barcelona (UB) i catedràtic de Literatura Llatina a la UAB des del 2002.

Ha estat catedràtic de l’institut Torras i Bages (1983-1986). Ha fet estades de recerca predoctorals i postdoctorals a Alemanya, Itàlia i Bèlgica. Ha liderat més d’una trentena de projectes nacionals i internacionals i és autor d’una bibliografia de quasi 300 referències sobre codicologia llatina i manuscrits de còmput, literatura i epigrafia llatines, gastronomia romana, història de les idees i història i antropologia del vi a l’antiguitat.

Ha estat degà de la facultat de Filosofia i Lletres a la UAB i, també en aquesta universitat, vicerector de Doctorat i Formació Continuada, vicerector d’Investigació i vicerector de Política Econòmica i Planificació. Ha estat vicepresident del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC), membre fundador de la Comisión de Apelaciones d’ANECA i membre del plenari de la CNEAI.

És secretari de l’Associació Catalana d’Entitats de Recerca (ACER) i com a membre de la seva junta directiva, integrant del Patronat i de la Comissió Delegada de la Institució CERCA. També és membre del grup de treball de la “Plataforma Coneixement Territori Innovació” (CTI) i de la redacció de l’Agenda per a la innovació i la competitivitat de Catalunya 2015-2020. Des del seu inici, és vocal de la Comissió d’Apel·lacions de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU). Ha rebut la primera “Distinció per a la Promoció de la Recerca Universitària” de la Generalitat de Catalunya, l’any 2000.