18/07/2016

El director de l’Indian Institute of Technology Indore, Pradeep Mathur, va visitar la URV

Durant la visita va contactar amb diversos grups de recerca i va visitar els seus laboratoris, així com les instal·lacions del Servei de Recursos Científics i Tècnics. També es va reunir amb el rector i el vicerector de Política Científica i de Recerca, en una primera presa de contacte per a futurs acords

El professor Pradeep Mathur i el rector Josep Anton Ferré.

El Prof. Pradeep Mathur, director de l’Indian Institute of Technology Indore (IITI) de l’Índia, va visitar el passat 27 de juny la URV. Va tenir l’oportunitat de visitar les instal·lacions del Servei de Recursos Científics i Tècnics i contactar amb diferents grups de recerca tant de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Química (Group of Research in Applied Thermal Engineering), com de la Facultat de Química (Laboratory Organometallics and Homogeneous Catalysis Research Group- OMICH i Quantum Chemistry Research Group), on el va rebre la degana de la facultat, Yolanda Cesteros. Va aprofitar la visita a la Facultat de Química per presentar la conferència titulada “Synthetic strategies for mixed metal clusters and iron carbonyl mediated transformations and catalysis of acetylene-functionalised molecules , a la qual van assistir diversos investigadors en el camp dels compostos organometàl·lics.

Per finalitzar la visita, el Prof. Mathur es va reunir amb el rector de la URV, Josep Anton Ferré, i el vicerector de Política Científica i de Recerca, Josep Manel Ricart, per mantenir una primera presa de contacte i establir relacions entre ambdues institucions, especialment en mobilitat d’estudiants i professors. El Prof. Mathur va mostrar gran interès pels postgraus en química i enginyeria que la URV ofereix en anglès, i especialment pel grau de Química que properament s’activarà íntegrament en aquest idioma. Finalment, el Prof. Mathur va convidar el rector a visitar l’IITI el proper mes de novembre per a concretar diversos acords entre ambdues institucions.