20/12/2021

El grup de recerca Social and Business Research Lab centra el seu congrés en la societat de la postpandèmia

Durant els dies 15 i 16 de desembre, el grup de recerca SBRLab de la Universitat Rovira i Virgili ha organitzat la seva conferència bianual, en format virtual que ha girat entorn dels Canvis i propostes per a la societat de la postpandèmia. Ha estat un congrés inclusiu en què hi ha participat estudiants del programa Unidiversidad de la Fundación ONCE, organitzat des d’Inserlab

El Congrés del SBRLab ha abordat les relacions laborals després de la pandèmia, els models organitzatius i les complexitats i riscos de la societat de després de la pandèmia. Sobre la taula queda obert el debat de la legalitat de sol·licitar el certificat de vacunació per l’accés a una lloc de treball, l’efectivitat dels ERTOS com a mecanisme per protegir l’ocupació i de si el teletreball no és més que una nova organització del treball que perpetua l’escletxa de gènere.

En paral·lel, s’han buscat solucions per als més perjudicats i oblidats: el continent africà, les dones i les persones amb discapacitat. El pensament sistèmic i la innovació oberta és plantegen com les eines per fer front als reptes del futur. Amb aquesta 3a edició de la conferència, que ha comptat amb  75 assistents i 25 ponències,  s’ha obert una finestra per debatre els canvis necessaris per afrontar els reptes que, en forma de problemàtiques socials, sanitària, econòmica, política i de legitimitat institucional, ha deixat la crisi. La conferència ha comptat amb col·laboració del projecte SMaRT ERASMUS+ un nou projecte que tracta dels nous perfils professionals i les competències que es necessitaran.

En aquest congrés i, per primera vegada, hi han participat els estudiants del programa Unidiversidad de la Fundación ONCE, en una sessió que s’ha organitzat des del Curs d’Orientació Professional per a la Inserció Sociolaboral (INSERLAB) de la URV. S’han presentat vuit propostes d’estudiants de la Universidad Pablo de Olavide, Jaume I, la UB i la URV. Aquests treballs, en modalitat de foto-assaig, recullen la visió gràfica que els joves tenen dels problemes socials derivats de la COVID19 i relacionades amb aspectes com la salut, les oportunitats derivades de la comunicació en línia, la crisi econòmica o el medi ambient. Especialment rellevant són els treballs que han permès detectar com determinats hàbits i conductes socials han estan ajudant a la propagació del virus. Totes les ponències han quedat recollides en el llibre d’actes publicat per la URV.