09/10/2024

El Pla de Gestió de Dades, nou requisit per als Projectes I+D+i 2020 del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats

La nova normativa afecta les modalitats "Reptes Investigació" i "Generació de Coneixement"

El Pla de Gestió de Dades (PGD) es converteix a partir d’ara en un document obligatori en les justificacions tècniques dels projectes que finalitzaran en els propers mesos. Aquesta mesura del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, que afecta les modalitats “Reptes Investigació” i “Generació de Coneixement” dels Projectes I+D+i de la convocatòria 2020, busca assegurar una gestió adequada i responsable de les dades generades durant el desenvolupament dels projectes.

Segons l’eina JUSTIWEB, dissenyada per gestionar les justificacions, la inclusió del PGD és essencial per a la correcta justificació dels projectes afectats. Les “Instrucciones de ejecución y justificación” subratllen la importància d’aquest pla de gestió de dades com a element fonamental per garantir la transparència i l’adequació en la manipulació de dades. A més, les “Instrucciones para la elaboración del Plan de Gestión de Datos” detallen que els investigadors poden utilitzar qualsevol plantilla o eina per a la creació del PGD, sempre que aquest inclogui informació clau com el resum de les dades, les responsabilitats associades, les dades FAIR (Findable, Accessible, Interoperable, Reusable) i la seguretat de les dades.

En aquest context, la URV posa a disposició de tota la comunitat universitària l’eina eiNaDMP, que inclou una plantilla del Pla Estatal que compleix amb els requeriments del Ministeri, facilitant així el compliment de la nova normativa. Aquest vídeo ofereix la introducció sobre què és un PGD i com funciona l’eina eiNaDMP. A més, podeu trobar més informació a la guia sobre el Pla de gestió de dades.

Amb aquesta iniciativa, es pretén millorar la qualitat i la responsabilitat en la gestió de les dades dels projectes d’investigació, fomentant una cultura de transparència i accessibilitat a la informació científica.

Subscriu-te als butlletins de la URV