22/06/2022

El projecte HACDOS de la URV finalista dels premis als projectes innovadors en gestió energètica

Els premis EmErgEnt els atorga el Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya. El projecte de la URV consisteix en un dispositiu capaç de depurar aigües residuals amb elevada càrrega orgànica

Nit de l'Eficiència 2022
L'investigador Rafa Hernández durant la presentació del projecte HACDOS, que ha presentat amb Alberto Puga, del Departament d’Enginyeria Química

El projecte HACDOS, liderat per l’investigador Alberto Puga, del grup de recerca MEMTEC (Materials, Membrane and Encapsulation Technology) del Departament d’Enginyeria Química i el doctor per la URV Rafa Hernández, ha estat finalista del premi en la categoria “Llavor” del Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya. Es tracta d’una categoria que reconeix el millor projecte destinat a reforçar la protecció del coneixement generat, les primeres proves, la definició de la ruta de comercialització i la viabilitat, entre d’altres.

Els investigadors del projecte HACDOS, un dels tres finalistes al premi, han desenvolupat un dispositiu capaç de depurar aigües residuals amb elevada càrrega orgànica. El valor afegit del projecte rau en què durant el procés de depuració es produeix hidrogen a través d’un material fotocatalitzador i l’acció directa solar. Es tracta, doncs, d’un dispositiu que genera hidrogen verd i promou l’economia circular.

El projecte també va ser premiat als ajuts R2B2022 que convoca la URV per promoure la transferència de tecnologia al mercat. Actualment, està rebent suport per la protecció mitjançant patent de la tecnologia i la creació de la futura spin-off per part la Unitat de Valorització de la FURV.

L’entrega de guardons es va fer al World Trade Center de Barcelona el passat dijous 16 de juny, durant la novena edició de la Nit de l’Eficiència, el major esdeveniment del sector energètic de Catalunya, organitzat pel Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya (CEEC). Durant l’acte de La Nit, es van lliurar els guardons de la quarta edició dels premis EmErgEnt en la categoria “Llavor” i “Producte”, que tenen com a objectiu reconèixer a emprenedors/es i/ start-ups que hagin desenvolupat projectes innovadors en el sector de la gestió energètica eficient a Catalunya.

El Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya (CEEC) és una associació que, a través de la col·laboració entre les més de 170 empreses i les entitats associades procedents dels àmbits tecnològics, de recerca, institucional, regulador, industrial, informatiu i de negoci, té com a finalitat impulsar l’àmbit de la gestió energètica eficient.