15/03/2017

El Rèquiem de Mozart, amb la Coral i l’Orquestra de la URV

L'interpreten el diumenge 19 de març a les 19 h. a la Catedral de Tarragona

La Coral de la URV compleix enguany 25 anys.

Per primera vegada, es reuneixen dues de les formacions musicals universitàries de la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Coral i l’Orquestra, per presentar una obra de gran format. El 25è aniversari de la URV és una gran ocasió per tornar a fruir de l’art del genial compositor de Salzburg, en el zenit de la seva carrera compositiva. Un referent per al romanticisme que ja s’albirava en aquell 1791, any en què va morir.  L’obra, una missa de difunts encarregada per un personatge anònim, la va completar un  deixeble seu. El resultat és el Rèquiem més admirat i interpretat de la música occidental.

El concert és també una gran ocasió per veure actuar un equilibrat elenc de solistes com són la soprano Mireia Tarragó, la mezzosoprano Eulàlia Fantova, el tenor Albert Cid i el baix Xavier Casademont. El dirigeix Montserrat Ríos, directora de la Coral.

Per a la Coral de la Universitat, és la tercera producció del Rèquiem de Mozart. La Coral té una historia paral·lela a la Universitat, enguany també compleix 25 anys. Fundada per l’actual directora, Montserrat Ríos, ha tingut una brillant trajectòria de concerts i premis, nacionals i internacionals, i ha treballat un ampli repertori que abasta les múltiples estètiques des del Renaixement fins a l’actualitat.

L’Orquestra inicià les seves activitats el 1999 amb el professor Markus Schikora i ha tingut una bona trajectòria simfònica amb Tomàs Grau i actualment amb el director Marcel Ortega. Entre les seves darreres produccions, es compta l’estrena mundial de la Simfonia de la Imperial Tarraco  del compositor Joan Guinjoan, i l’obra Esperit lliure de la compositora Ana Cazurra.

La Orquestra de la URV actua des de l’any 1999.

El concert l’organitzen la URV, Joventuts Musicals de Tarragona i l’Ajuntament i la Catedral de la ciutat. És el concert que inicia el cicle Música Sacra de Tarragona, organitzat per Joventuts Musicals de Tarragona, l’Agrupació d’Associacions de Setmana Santa i la Conselleria de Cultura de la Generalitat. El preu de les entrades és de 12 € per al públic en general. Per als membres de la comunitat universitària, 8 €, i se’n poden comprar dues, presentant el carnet de la URV. Es poden adquirir a les taquilles del teatre Metropol, dimecres i djous de 12 h  a 14 h i de 18 h. a 20 h. També es poden comprar a la Catedral, el mateix dia del concert.