05/05/2023

Elisabet Torrubia guanya el premi Jove Talent Activista en Infermeria

Aquest guardó reconeix la seva participació en moviments socials amb la finalitat de contribuir a la millora del benestar i qualitat de vida de les persones des del compromís infermer

D'esquerra a dreta, Sílvia Reverté, professora d'Infermeria al Campus Terres de l'Ebre; la infermera i doctoranda Elisabet Torrubia amb el premi; Dolors Burjalés, degana de la Facultat d'Infermeria i Maria Antònia Martorell, coordinadora del màster en Investigació en Ciències de la Infermeria.

La infermera i doctoranda de la URV Elisabet Torrubia ha guanyat el premi Jove Talent Activista, que atorga la Societat Catalano-Balear d’Infermeria. Aquest guardó reconeix la participació activa en moviments socials i/o políticcs amb la finalitat de contribuir a la millora del benestar i qualitat de vida de les persones des del compromís infermer.

Elisabet Torrubia és infermera graduada per la URV i va obtenir el premi al millor Treball de Fi de Grau que atorga l’Institut Català de les Dones i el Campus Terres de l’Ebre, que tractava sobre dones i gènere. Actualment està finalitzant els seus estudis de doctorat en l’àmbit de la Infermeria i la Salut a la URV amb una beca Martí i Franquès.

La seva formació es centra en la millora de la qualitat docent i la recerca, concretament en l’aplicació de la perspectiva de gènere a l’àmbit sanitari i docent i la inclusió d’altres col·lectius dissidents, així com en la millora del tracte i inclusió de persones migrants, antiracisme i refugi internacional. Amb la seva tesi, titulada Anàlisi de la influència del gènere en els trastorns psicosomàtics i els seus determinants psicosocials i culturals, vol posar de manifest la influència que exerceixen les pressions i demandes socials sobre la morbiditat diferencial entre homes i dones i la importància de la tasca infermera en la seva prevenció i detecció.

A més de la seva recerca, ha participat en diferents activitats divulgatives: va ser la guanyadora del concurs de monòlegs científics “Vols saber què investigo”? organitzat per la Unitat de Comunicació i Divulgació de la Ciència de la URV l’any 2021 i va representar la URV a la final interuniversitària del concurs “Explica la teva tesi en 4 minuts”, que organitza la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. També va participar a les campanyes de sensibilització social de la Marató de TV3 i l’any 2021 va conduir les jornades de la Marató organitzades per l’Institut Pere Mata i l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili per a la recaptació de fons i el trencament d’estigmes envers els problemes de salut mental. També ha participat en diferents edicions del festival de divulgació científica Pint of Science

L’any 2021 va guanyar el Premi d’Investigació en Ciències Mèdiques i de la Salut de les Terres de l’Ebre que atorga l’Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i Balears.