03/06/2022

Els estudiants del grau en Educació Primària organitzen la 4a Fira de Ciències dedicada a la biodiversitat

Han preparat activitats per a tres centes educatius. Els futurs docents s'acosten als alumnes i responen a les seves necessitats i preguntes

El campus Sescelades ha acollit la quarta edició de la Fira de Ciències en què estudiants del grau en Educació Primària preparen activitats experimentals per a alumnes del cicle inicial de primària de tres escoles. Com a novetat aquest any la fira té una durada de tres dies, i cada jornada es destina a un centre educatiu. Els centres que participen són les escoles Pràctiques i Mare Nostrum i l’escola de Tarragona i  Arquitecte Jujol de Pallaresos. La fira es concentra al voltant del jardí de les papallones del campus Sescelades, un espai ric amb biodiversitat amb plantes autòctones i més de 20 espècies de papallones mediterrànies.

Aquesta activitat és el projecte final de l’assignatura de didàctica de ciències experimentals que forma part dels graus d’Educació Primària i de la doble titulació del grau d’Educació Infantil i Primària. La jornada acull més d’un centenar d’estudiants que duen a terme les activitats a uns 150 nens i nenes de primer i segon de primària. Maite Novo, professora de Ciències Experimentals a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia i responsable de l’activitat declara que “pels alumnes d’educació primària és la primera ocasió que tenen un contacte real amb els estudiants i poden experimentar per primera vegada la feina de docent”.

Les activitats estan centrades en la ciència i el medi ambient i s’han ajustat a les demandes dels alumnes de primària, adaptant les activitats amb el que estan estudiant als seus centres i a les preguntes que es fan els més petits. “Una aula es preguntava què passaria sinó hi hagués aigua o que passaria si desapareguessin els animals, a partir d’aquests interrogants els estudiants universitaris han preparat uns tallers on es resolen les seves inquietuds”, exposa Maite Novo.

Els tallers estan relacionats amb els sentits, la biodiversitat, l’ecologia o la importància de cuidar el medi ambient. Els futurs professors tenen una oportunitat única per conèixer la feina de mestre i els alumnes viuen una jornada única adaptada a les seves necessitats i preguntes. S’han fet dijous i divendres i es repetirà aquest dimarts, dia 7.