31/10/2023

Els estudiants del màster en Eines per al Desenvolupament Professional a la Indústria visiten el 112

Durant la visita van poder conèixer de primera mà el PLASEQTA

Els estudiants del màster en Eines per al Desenvolupament Professional a la Indústria, acompanyats de Marta Ortín, responsable de Risc Químic a Tarragona, de la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya, durant la visita a l’edifici del CECAT.

El passat 30 d’octubre els alumnes que participen en el màster en Eines per al Desenvolupament Professional a la Indústria van visitar l’edifici del Centre de Coordinació Operativa de Catalunya (CECAT), també conegut com l’edifici del 112, que es troba a la confluència de l’autovia T-11 i l’autopista AP-7.

Allí, Marta Ortín, responsable de Risc Químic a Tarragona, de la Direcció General de Protecció Civil de la Generalitat de Catalunya, ens va presentar el PLASEQTA, que és el pla especial d’emergència exterior del sector químic. Aquest pla té la finalitat de disposar d’una planificació d’emergències que permeti afrontar i gestionar eficaçment les incidències i emergències que es puguin produir per accidents greus en establiments que manipulen substàncies perilloses. El PLASEQTA estableix l’estructura de resposta, l’operativa i els procediments necessaris per gestionar qualsevol emergència en establiments afectats per la normativa d’accidents greus on es vegin involucrades substàncies químiques, amb la finalitat de minimitzar-ne el risc i garantir la seguretat de les persones i la protecció dels béns, les infraestructures i el medi ambient.

Durant la visita els alumnes també van poder conèixer com es gestionen els diferents serveis d’emergència (Mossos d’Esquadra, bombers i SEM) quan es produeix una situació que requereixi la seva intervenció, i com la coordinació es realitza des del mateix edifici.

Aquesta activitat forma part de l’assignatura Consciència de Negoci del màster en Eines per al Desenvolupament Professional a la Indústria, en el qual hi col·laboren com a docents més de cinquanta professionals provinents del món de la industria i de l’administració, per poder donar als alumnes que veuen en la incorporació a la industria la seva carrera professional, la millor formació en aquests àmbits que no s’acostumen a veure durant el grau que realitzen a la Facultat. Fins ara pel màster han passat graduats en diferents disciplines com la Química, la Bioquímica i la Biologia Molecular, la Biotecnologia, l’Enginyeria Ambiental, i altres.

Aquest màster és un ensenyament que imparteix la Universitat Rovira i Virgili com a títol propi a través de la Fundació URV i compta amb la col·laboració del potent teixit empresarial químic de Tarragona liderat per l’AEQT. Podeu trobar més informació el màster en el següent enllaç: