10/04/2023

Els participants del projecte europeu d’internacionalització de l’educació del professorat es reuneixen a la URV

S’han format durant tres dies a través del taller del projecte Diverse Internationalisation of Teacher Education

Reunió del projecte DITE els dies 14, 15 i 16 de març.

El Centre Internacional de la URV va organitzar el curs Train the Trainers, emmarcat en el projecte DITE (Diverse Internationalisation of Teacher Education), dedicat a la internacionalització de l’educació del professorat i cofinançat per la Unió Europea. La URV és una de les universitats participants en aquest projecte, a través del Centre Internacional i amb la col·laboració dels professors de la Facultat d’Educació i Psicologia, Luís Marqués i  Ramon Palau.

Simultàniament, es van dur a terme dues reunions dels socis de DITE per fer un repàs de les activitats previstes en l’any i mig que queda de projecte. A més, el segon dia de reunió va comptar amb la participació de Covadonga González, del Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen del Departament d’Educació de la Generalitat, i de Carme Tinoco, dels Serveis Territorials del Departament d’Educació, com a associats del projecte. Covadonga González va presentar el sistema educatiu català i espanyol i les seves estratègies d’internacionalització.

El curs Train de Trainers va comptar amb la benvinguda de Joan Miquel Canals, comissionat de Xarxes Internacionals de la URV, i amb la participació, entre d’altres, d’una formadora de la URV, Marina Casals del Centre Internacional, i de les altres universitats participants en el projecte. Es van realitzar taller sobre internacionalització. Comunicació intercultural, amb parts més teòriques i d’altres més participatives i dinàmiques. El professorat internacional participant va acabar la formació amb moltes idees per implementar a les seves aules.

Taller DITE
Professorat internacional i de la URV participant al taller organitzat per Anna Basinska i Uwe Brandenburg

Aquest curs suposar la part presencial d’una formació que ja va iniciar-se online. L’objectiu principal del curs és que el professorat comprengui la diversitat en la internacionalització de la formació més enllà de realitzar mobilitats físiques.