30/06/2021

Els rectors i la rectora de l’ACUP subscriuen el document “Compromís contra la Crisi Educativa”

És una iniciativa del col·lectiu Moviment Estudiantil. El document consensuat inclou les 5 prioritats per a un canvi qualitatiu i quantitatiu en l’ensenyament superior

Edifici del rectorat de la URV.

Els rectors i la rectora de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) han subscrit el document “Compromís contra la Crisi Educativa”, una iniciativa del col·lectiu Moviment Estudiantil que va ser presentada als Rectorats de les universitats públiques catalanes aquesta primavera.

El compromís, que inclou cinc punts consensuats, es traslladarà ara als diferents Òrgans de Govern de les 8 universitats públiques per treballar en la seva progressiva implementació. Abordant les cinc prioritats consensuades, els actors universitaris tenen per objectiu encarar decididament un canvi qualitatiu i quantitatiu en l’ensenyament superior que impedeixi aquesta crisi educativa i hi doni resposta.

Aquestes són les cinc prioritats:

1. Garantir un accés just i equitatiu als estudis universitaris
  2. Eliminar qualsevol forma de treball precari vinculada als programes de pràctiques universitaris
  3. Aturar la regressió que pateix la llengua catalana en la docència i la recerca universitàries
  4. Garantir la igualtat efectiva entre totes les persones en el si de la comunitat universitària
  5. Defensar els drets fonamentals de totes les persones que formen part de les universitats representades i que, pacíficament i democràticament, han defensat la universitat pública i arran d’això han estat injustament encausades

El document complet “Compromís contra la Crisi Educativa” es pot consultar al web de l’ACUP.