16/12/2021 Entrevista

Marouane Laabbas el Guennouni, investigador predoctoral del programa de doctorat en Dret

“Al Tribunal de Justícia de la Unió Europea vaig treballar colze a colze amb els jutges”

Marouane Laabbas davant l'edifici del Tribunal de Justícia de la Unió Europea.

Marouane Laabbas el Guennouni és aquest curs l’ambaixador UNICAT de la URV, una figura existent a les universitats catalanes per difondre als i les estudiants les oportunitats laborals i de pràctiques que hi ha a l’àmbit de la Unió Europea (UE). Ell mateix és l’exemple del que poden fer els estudiants a les institucions europees perquè entre març i juliol d’enguany ha fet una estada de pràctiques remunerades al Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE), a Luxemburg.

Què et proposes com a ambaixador UNICAT a la URV?

Vull facilitar l’accés als estudiants a la informació sobre les ofertes de pràctiques i ocupació a les institucions europees, incentivar la presència d’estudiants catalans en aquestes institucions i, sobretot, mostrar-los que treballar-hi és possible, com jo vaig poder fer, i que hi ha lloc per a perfils molt diversos: gent dels àmbits de les ciències de la salut, la comunicació, l’educació, les diferents enginyeries, l’arquitectura, les llengües o el dret.

Com poden trobar-te els estudiants interessats?

Periòdicament els enviaré el butlletí que elaborem els ambaixadors UNICAT de les universitats catalanes amb les ofertes perquè s’obren en diferents moments de l’any i poden contactar amb mi al correu electrònic ambaixador.unicat@urv.cat.

Tu ets un exemple del que pot fer un estudiant de la URV a les institucions europees. Quines tasques vas fer al Tribunal de Justícia de la Unió Europea?

Vaig treballar a la Direcció de la Biblioteca del TJUE ajudant a mantenir al dia els jutges i tot el personal per a la presa de decisions. D’una banda, m’encarregava de seleccionar articles doctrinals jurídics que poguessin orientar sobre les matèries que es tracten als diferents casos que arriben al Tribunal o sobre matèries noves per a les quals cal generar coneixement en un temps molt curt. De l’altra banda, m’encarregava de trobar tota la doctrina possible que abordés un cas concret per als casos complexes que tracta la Gran Sala del Tribunal. Per exemple, vaig treballar en el cas de la Superlliga que diferents clubs de futbol volien crear al marge de la UEFA, en què el TJUE havia de determinar si la UEFA havia infringit la llei de competència de la UE.

Per què és important l’experiència internacional?

Et permet conèixer el món. A nivell personal surts de la teva zona de confort, t’enfrontes a noves experiències, al principi potser amb dificultats, però aprens a adaptar-te i després gaudir-ne. Professionalment veus formes de fer diferents. A més a més, en l’àmbit de les institucions europees, on les persones que hi treballen i hi fan estades són de diferents països, vius el que s’anomena “bombolla europea” i és increïble. Per exemple, a mi no m’agrada el futbol però anava a veure els partits només per viure aquell ambient. Penso que una experiència com aquesta et fa créixer i millorar perquè aprens de moltes persones diverses.