20/12/2021

Es dissenya un programa formatiu adreçat a la comunitat universitària per lluitar contra la violència envers el col·lectiu LGTBQI+

Aquest curs és resultat del projecte europeu HEI4Diversity, liderat per la URV amb l’objectiu de combatre el silenci i la discriminació i violència per raó d’identitat, expressió de gènere i orientació sexual a les universitats

Oferir formació i estratègies als membres de la comunitat universitària per treballar en la prevenció de la violència al col·lectiu LGTBQI+. Aquest és l’objectiu del programa de formació que s’ha dissenyat en el marc del projecte internacional HEI4Diversity. Building capacities to prevent and respond to any form of violence against the LGBTQI+ community in Higher Education Institutions in Europe. L’estudi estudi està liderat per Oriol Ríos, investigador del grup de recerca MEDIS i professor Serra Hunter del Departament de Pedagogia de la URV. Els principals resultats del projecte es van presentar dijous i divendres passat en un seminari virtual en el que també hi participen les universitats de Palermo i Varsòvia.

El curs estarà disponible en línia a partir del gener a la pàgina web del projecte. Els seus continguts s’han elaborat després de dos anys de recerca per radiografiar la situació de la violència que pateix el col·lectiu LGTBQI+ a les institucions d’educació superior. “Hem elaborat un informe comparatiu per veure què s’està fent al respecte a diferents universitats europees i detectar quines carències existeixen al respecte”, explica Oriol Ríos. A partir de la informació obtinguda s’han dissenyat els materials formatius del curs, amb la voluntat que ajudin a prevenir la violència d’aquestes persones en el marc universitari. “El curs també inclou una guia didàctica per tal que les persones que el facin també puguin fer de formadores”, explica Ríos, qui també destaca que el curs ja ha despertat l’interès d’altres universitats catalanes que han mostrat la seva voluntat d’implementar-lo.

Representants de les institucions i organitzacions sòcies dels quatre països participants del projecte.

La possibilitat de què el col·lectiu d’estudiants tingui accés a formació sobre temes LGTBQI+ a la Universitat i la necessitat de formació en un camp sobre el qual encara hi ha molt de desconeixement van ser alguns dels aspectes més ben valorats per les persones que van participat del curs pilot que s’han fet a les universitats que participen en el projecte.