03/06/2020

Es graduen els estudiants del Programa Formatiu per a Estudiants Xinesos del Centre d’Estudis Hispànics de la URV

El programa celebra 15 anys aquest 2020

Graduació a distància dels estudiants del Programa Formatiu per a Estudiants Xinesos a la URV del curs acadèmic 2019-2020.

El passat 29 de maig va tenir lloc l’acte de graduació dels estudiants del Programa Formatiu per a Estudiants Xinesos a la URV del curs acadèmic 2019-2020. Aquest programa l’integren el Curs Universitari de Llengua Espanyola i el Curs Universitari d’Especialització en Llengua Espanyola, i en aquest 2020 celebra el seu 15è any d’existència.

Donada la situació excepcional en què ens trobem provocada per la pandèmia generada per la COVID-19, l’acte de graduació es va celebrar de manera virtual. El treball de coordinació entre professors i estudiants ha estat clau per a l’èxit d’aquest acte, al qual van assistir 72 persones entre estudiants (molts d’ells des de la Xina), professors i autoritats.

Lin Nan, cònsol general de la República Popular de la Xina a Barcelona; John Style, vicerector d’Internacionalització de la URV; Natàlia Rull, directora de Centre de Formació Permanent de la FURV; Iolanda Tortajada, degana de la Facultat de Lletres de la URV, i Antoni Nomdedeu, director del Centre d’Estudis Hispànics de la URV van presidir l’acte de graduació. Els organitzadors i els assistents van agrair especialment el fet de comptar amb el suport de Lin Nan, cònsol general de la República Popular de la Xina a Barcelona, ​​que va dirigir unes paraules d’ànim i esperança als estudiants xinesos del programa.

Les intervencions de la resta d’autoritats es van veure marcades per l’emoció pròpia de l’acte i el respecte a tots els estudiants i professors. En els parlaments va destacar la comprensió de la situació excepcional amb la qual s’han trobat els estudiants, a més de 10.000 quilòmetres de les seves ciutats d’origen, lluny de les seves famílies i éssers estimats.

A continuació, van intervenir Sandra Iglesia (coordinadora acadèmica i coordinadora de l’àrea de Llengua i Cultura del Centre d’Estudis Hispànics de la URV) i Àngel Urquizu (coordinador de l’àrea de Llengua i Negocis del Centre d’Estudis Hispànics de la URV), en representació del professorat de l’àrea de Llengua i Cultura i de l’àrea de Llengua i Negocis, respectivament. Les seves paraules d’ànim als estudiants i de record d’alguns passatges del curs van fer aflorar els sentiments dels assistents.

El vídeo elaborat pels propis estudiants del programa va augmentar el nivell d’emotivitat a tot el professorat. Un vídeo de 15 minuts amb intervencions d’alguns dels estudiants d’aquest curs, amb missatges d’agraïment als professors del programa i de record pel període que encara estem vivint.

Tot seguit, es van exposar les orles corresponents al Curs Universitari de Llengua Espanyola i a el Curs Universitari d’Especialització en Llengua Espanyola, al mateix temps que la professora Zhu Rongrong (coordinadora de l’àrea de Xinès del Centre d’Estudis Hispànics de la URV) anava llegint els noms de tots els estudiants que es graduaven en aquell mateix moment. A continuació, Sandra Iglesia va llegir els noms dels estudiants que han obtingut els resultats més brillants aquest curs com ben merescut homenatge: del tercer curs, Cao, Ruoxuan (Felicia); Gao, Yuqun (Glòria); Huang, Xiaoying (Victòria); Li, Chunyu (Evelina); Li, Jin (Alan); Niu, Xiaoxia (Irene); Wang, Jiaqi (Adelia); Yang, Manting (Bettina) i Zhang, Chenchen (Camila); del quart curs, Tang, Zhiqi (Abril) i Zhan, Yixin (Valentina).

Ha tancat l’acte el vídeo “Color esperança” elaborat per Isabel Gibert, directora del Màster en Ensenyament d’Espanyol com a Llengua Estrangera. El vídeo, en què ha participat bona part del professorat del Centre d’Estudis Hispànics de la URV, es va idear com a forma de gratitud dels professors cap als estudiants i es va dedicar especialment a tots ells.

Finalitzat l’acte, es van succeir els missatges de felicitació i agraïment entre professorat i estudiants. Les circumstàncies excepcionals en les que encara estem van augmentar l’emotivitat d’un acte que ja sol ser de per si emotiu.