15/04/2015

Es presenta i debat sobre el IV Congrés Universitari Català a la URV

Es convida la comunitat universitària a participar a la sessió de presentació i debat sobre el document provisional de Síntesi i conclusions del CUC, que va començar a caminar ara fa dos anys, al 2013. És el divendres, 17 d'abril a les 11,30 h. a la Sala de Graus del campus Catalunya

El Congrés entra en la seva fase final de síntesi i conclusions (març-juliol 2015). El punt de partida és el document provisional, que recull i resumeix les aportacions acumulades al llarg dels darrers dos anys. Al 2013 es va iniciar el procés, amb una fase prèvia de 9 sessions de Tribuna Universitària de Catalunya. Al 2014 es van elaborar 6 ponències: funció social, docència, recerca, professorat, govern i finançament, mitjançant fòrums virtuals; 2 Jornades de debat, una el 9 de maig i l’altra, el 27 de novembre; i 3 conferències convidades. Ara s’està a la fase final.

A l’acte a la URV presenten el document Josep Ferrer, president del Consell Assessor del IV CUC i exrector de la UPC, i Rosa Solà, catedràtica de Medicina i exvicerectora d’Investigació i Institucions Sanitàries de la URV, ponent del Congrés. A continuació poden intervenir els convidats a la “fila 0” (rectorat, sindicats, organitzacions estudiants, etc.), i després s’obre un debat general entre els assistents.

El I CUC (1903) va tenir com a fruit els Estudis Universitaris Catalans, mentre que el II CUC (1918) va servir de base de la Universitat Autònoma de Barcelona de la II República. El III CUC tingué lloc el 1978 en un moment crucial, al final de la llarga etapa dictatorial i abans del gran desplegament universitari de les darreres dècades.

Amb la convocatòria del IV CUC es vol, en l’actualitat, aprofundir i reforçar el caràcter del servei públic universitari, tot donant resposta a les noves demandes socials i a les més grans aspiracions d’autogovern del país. L’organitza Tribuna Universitària de Catalunya. Teniu més informació aquí