21/06/2024

Els alumnes del màster interuniversitari en Ciència de Dades de Salut ideen solucions d’atenció sanitària a l’escola d’estiu

S'han trobat a França per treballar amb professorat, farmacèutiques, empreses tecnològiques, associacions de pacients i professionals de la salut

Sessió de l'escola d'estiu del màster interuniversitari en Ciència de Dades de Salut.

El màster interuniversitari en Ciència de Dades de Salut que lidera la URV ha celebrat aquest mes de juny l’escola d’estiu, en què 55 alumnes de 16 nacionalitats diferents han treballat intensivament per idear i valoritzar una solució innovadora basada en ciència de dades a un repte de salut.

Foto de grup dels participants a l'escola d'estiu del màster interuniversitari en Ciència de Dades de Salut.
Foto de grup dels participants a l’escola d’estiu del màster interuniversitari en Ciència de Dades de Salut.

L’Institut Scientifique Européen (ESI-Archamps) ha estat la institució que ha acollit aquesta escola d’estiu a Archamps (França), del 5 a l’11 de juny. Amb més de 30 professionals provinents de 20 organitzacions (farmacèutiques, emprenedors, fons de capital, empreses tecnològiques, professors universitaris, metges i associacions de pacients), un total de 13 professors, 14 mentors i 5 membres de jurat pel pitch final han donat suport als estudiants per resoldre el repte d’enguany que ha abordat la prevenció i detecció primerenca d’events cardiovasculars en població diabètica.

Sessió de l’escola d’estiu del màster interuniversitari en Ciència de Dades de Salut.

El màster interuniversitari en Ciència de Dades de Salut es cursa a distància, per això l’escola d’estiu també és un punt de trobada per als estudiants, el professorat i els científics i experts que participen en aquest postgrau. Forma part del bloc d’emprenedoria i innovació del màster, que s’ha reforçat especialment amb el finançament de l’EIT Health, la comunitat de coneixement i innovació en matèria de salut de l’Institut Europeu d’Innovació i Tecnologia, i amb l’entrada de la Universitat de Grenoble Alps, que s’encarrega del mòdul d’emprenedoria dins d’aquests programa.

Professorat i estudiants del màster interuniversitari en Ciència de Dades de Salut a l'escola d'estiu que s'ha fet a la Universitat de Grenoble Alps.
Professorat i estudiants del màster interuniversitari en Ciència de Dades de Salut a l’escola d’estiu que s’ha fet a l’Institut Scientifique Européen (ESI-Archamps).