06/03/2023

Fins al 10 de març es poden presentar esmenes a la proposta de Normativa de convivència de la URV

Regula el reglament disciplinari dels estudiants i estableix normes de convivència consensuades per la comunitat universitària

Estudiants als passadissos de les facultats de Química i Enologia.

L’entrada en vigor de la Llei 3/2022, de 24 de febrer, de convivència universitària ha suposat la regulació d’un reglament disciplinari dels estudiants universitaris actualitzat i també el mandat perquè les universitats elaborin unes normes de convivència consensuades per la pròpia comunitat universitària per millorar el sistema universitari.

Un grup de treball integrat per persones de diferents sectors de la comunitat URV ha redactat la proposta de Normativa de convivència de la URV que ara es troba en exposició pública. Fins al 10 de març de 2023 es pot consultar a l’espai de Govern i normativa de la intranet i s’hi poden presentar esmenes, propostes o suggeriments al correu electrònic normativaconvivencia@urv.cat. El text final se sotmetrà a l’aprovació del Consell de Govern.

La proposta de nova normativa s’articula en 25 articles distribuïts en tres títols. Estableix, entre d’altres qüestions, la creació d’una bústia única per denunciar les conductes a erradicar, remet a normatives i protocols de què ja disposa la URV per a la prevenció i resposta contra la violència, i garanteix que la Universitat lluitarà contra altres tipus de conductes que puguin afectar la convivència, com ara el racisme i la discriminació per raó de discapacitat.

També regula la Comissió de Convivència de la URV, amb representació de l’estudiantat, el PAS i el PDI, com a encarregada de tramitar les queixes i facilitar la resolució pacífica de conflictes. Alhora, es manté la figura i competències del Síndic o Síndica de Greuges de la URV.

Consulteu la proposta de Normativa de convivència de la URV.