11/12/2017

Estudiants de la FCEP fan pràctiques en el programa Mobilitat Segura

Alumnes de Pedagogia i Educació Social col·laboren amb els Mossos d'Esquadra en la sensibilització a les escoles

D'esquerra a dreta el degà Lluís Marquès, Antoni Vilafranca i Marc Moreno, dels Mossos d'Esquadra, i la professora Conxa Torres.

Un acord entre la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia i el Cos del Mossos d’Esquadra permet que estudiants del centre facin pràctiques i col·laborin en el programa Mobilitat Segura, destinat a formar els alumnes de primària i secundària de la demarcació de Tarragona en tot allò relacionat amb el trànsit, com a conductors i com a vianants.

Ja en el 2017-18 els estudiants del grau de Pedagogia fan les pràctiques curriculars de 4rt curs, i els de 2n curs dels graus de Pedagogia i d’Educació Social, el Treball Interdisciplinari, que és una assignatura Aprenentatge-Servei (APS) . De fet ja es va fer una prova pilot en el curs passat, en què els estudiants van col·laborar avaluant la metodologia emprada pels Mossos a classe, a partir de questionaris contestats pels alumnes. I enguany continuen fent aquesta tasca. El conveni entre el centre de la URV i els Mossos es va signat el dia 21 de novembre, a la Facultat. Van estar presents a l’acte el degà del centre Luís Marquès, l’inspector Antoni Vilafranca, cap de l’Àrea Regional de Trànsit de Tarragona, i Marc Moreno, coordinador d’Educació per la Mobilitat Segura; i la professora responsable dels ensenyaments de Pedagogia i Psicopedagogia, Conxa Torres.

En el curs que ve, sota el paraigües d’un conveni marc que el Departament d’Interior té signat amb totes les universitats, els estudiants de 2n curs dels graus de Pedagogia i d’Educació Social col·laboraran amb els Mossos i la seva tasca directament a les aules de secundària, per sensibilitzar els alumnes sobre els diversos riscos de la mobilitat.