22/05/2024

Estudiants d’Infermeria estableixen contacte amb organitzacions del sector a la Fira d’Ocupació d’Infermeria

Disset empreses donen a conèixer els perfils professionals que necessiten

Estudiants d'Infermeria a la Fira d'Ocupació de la Facultat d'Infermeria.

Els estudiants del campus Catalunya i la Seu Baix Penedès de la Facultat d’Infermeria de la URV, participen en la Fira d’Ocupació que s’ha organitzat conjuntament amb l’Oficina de l’Estudiant. L’esdeveniment és un punt d’inflexió tant per als estudiants que estan a punt d’entrar en el mercat laboral com per les mateixes institucions que hi participen. Així, les futures graduades poden ampliar els seus coneixements sobre les entitats del territori d’àmbit sanitari que cerquen el seu perfil i a les institucions els permet explicar les seves necessitats i propostes laborals de tu a tu.

La Fira compta amb la participació de 17 empreses que abasten els serveis sanitaris de diferents àmbits: comunitari, hospitalari, sociosanitari i salut mental, entre d’altres. L’activitat s’organitza en dues parts. En la primera part, les organitzacions tenen una major proximitat per informar i realitzar una entrevista preliminar amb els estudiants interessats en les seves ofertes; en la segona, que té lloc a l’Aula Magna del campus Catalunya, les empreses del territori poden exposar al conjunt d’estudiants quins són els seus objectius, projectes, serveis, etc. També s’informa els estudiants de quins tràmits han de realitzar per poder obtenir la titulació del grau en Infermeria, com s’han de col·legiar i quins serveis els ofereixen els sindicats del sector.

Un dels estands de la Fira d'Ocupació d'Infermeria.
Un dels estands de la Fira d’Ocupació d’Infermeria.

Maria Dolors Burjalés, degana de la Facultat d’Infermeria, explica que “ens sentim molt satisfetes de poder oferir aquesta oportunitat als estudiants i d’alguna manera acompanyar-los en aquest procés d’inserció al món laboral que, la majoria d’ells, representa una gran oportunitat, però al mateix temps, un gran repte. Agraïm la resposta i col·laboració de les institucions a l’hora d’organitzar la Fira, totes elles s’han adaptat molt ràpidament al nou format que aquest any els hem ofert.”

Tot i que és la primera vegada que s’organitza l’esdeveniment amb aquestes característiques, la Facultat d’Infermeria convidava anualment professionals del sector en la jornada del Dia Mundial de la Infermera perquè els estudiants coneguessin de primera mà perfils i sortides professionals.

Aquest nou format respon al nou model de la URV per desenvolupar la carrera professional dels graduats i graduades.

Estudiants d'Infermeria a la Fira d'Ocupació de la Facultat d'Infermeria.
Estudiants d’Infermeria a la Fira d’Ocupació de la Facultat d’Infermeria.