20/01/2022

Els estudiants internacionals podran completar la pauta de vacunació a Catalunya

És un acord entre els rectors de les universitats catalanes i les conselleries de Salut i de Recerca i Universitats

Arribada d'estudiants al punt de vacunació que va ubicar-se al campus Catalunya al setembre de 2021.

Els estudiants internacionals provinents de programes de mobilitat que arriben a Catalunya amb la pauta de vacunació parcial i que, per calendari, haurien de completar-la durant la seva estada al país podran fer-ho. Així van acordar-ho els rectors de les universitats catalanes i els consellers dels departaments de Recerca i Universitats, Gemma Geis, i de Salut, Josep Maria Argimon, durant una reunió per avaluar la situació epidemiològica el passat dimarts. Els rectors havien demanat establir mecanismes perquè els estudiants internacionals poguessin ser vacunats.

Pel que fa a la represa de l’activitat després de les vacances de Nadal, els rectors van explicar que s’han activat mecanismes alternatius per als estudiants que no s’han pogut presentar als exàmens per ser positius de COVID-19, com s’ha fet habitualment per atendre casos de malaltia.

El conseller Argimon va afirmar durant la reunió que l’actual situació epidemiològica “permet garantir la presencialitat als campus universitaris. Portem ja uns dies de desacceleració esperant encara si estem encarant una frenada o si, fins i tot, estem iniciant un descens de casos”. La consellera Geis va incidir en la importància de vetllar per la salut mental de la població estudiantil i va destacar que “la represa s’està fent amb el 100% de presencialitat i assegurant les avaluacions pels malalts i confinats”, una preocupació que li havien traslladat els representants dels estudiants.

La reunió entre els consellers de Recerca i Universitats i de Salut i els rectors per avaluar la situació epidemiològica va ser telemàtica.

D’altra banda, els titulars de tots dos departaments van agrair a les universitats la col·laboració per afavorir la contractació d’estudiants en pràctiques de Medicina i d’Infermeria per fer front a la sisena onada de COVID-19.