14/02/2020

Els estudiants de la URV podran fer pràctiques en universitats d’altres països

La Xarxa Internacional d'Universitats (INU) ha creat un programa de pràctiques per facilitar l'aprenentatge basat en el treball

Kingston University és una de les universitats que ofereix llocs de pràctiques als estudiants de les universitats de la INU.

Els estudiants i recent graduats per la URV podran fer pràctiques a les universitats que formen part de la Xarxa Internacional d’Universitats (INU) i que són d’Alemanya, Japó, Regne Unit, Indonèsia, Austràlia, Estats Units, Suècia i Argentina. L’oferta, que ja està publicada, respon a la creixent demanda dels estudiants per fer pràctiques laborals en un marc global, per això l’INU ha creat un programa de pràctiques que facilita l’aprenentatge basat en el treball. De la mateixa manera, la URV ofereix places de pràctiques per als estudiants de les universitats membres de la xarxa.

Les condicions de les pràctiques depenen de cada universitat. D’altra banda, en cas que les pràctiques es facin en universitats de països membres de la Unió Europea, els estudiants poden optar a obtenir una beca del programa Erasmus. Per optar-hi, cal tenir un bon coneixement de l’anglès i les competències lingüístiques bàsiques.

Les ofertes de pràctiques internacionals es poden consultar al web de l’INU. A més a més, el Centre Internacional de la URV ofereix informació per presentar-se a aquest i altres programes de mobilitat internacional.

Incentivar aquest programa conjunt de pràctiques és un dels acords que van prendre el comitè executiu de la Xarxa Internacional d’Universitats i el consell en la reunió que van mantenir a la URV els dies 30 i 31 de gener. També van acordar incrementar el nombre de socis i van preparar el programa de la propera trobada a la Universitat d’Hiroshima (Japó), que inclourà un seminari per a estudiants i una trobada de rectors i rectores.

L’INU és un consorci global format per nou universitats que tenen per objectius crear metodologia innovadora, internacionalitzar les institucions, preparar els estudiants per al seu desenvolupament com a ciutadans, oferir programes de mobilitat per a estudiants i treballadors, oferir docència i titulacions conjuntes i donar suport als investigadors joves.