22/02/2021

Estudis de Gènere realitza un taller de mediatitzacions del gènere dels joves

Alumnes del Programa de Doctorat d’Estudis de Gènere de la URV participen un seminari sobre la producció i consum juvenils de continguts a xarxes socials per a la construcció de la identitat sexual, conduït per Iolanda Tortajada, degana de la Facultat de Lletres

Ms Nina, cantant de reggeaton espanyol

Estudiants del Programa de Doctorat d’Estudis de Gènere; Cultures, Societats i Polítiques, han participat en un seminari a la URV sobre el projecte d’investigació “Produsage juvenil en las redes sociales y construcción de la identidad sexual: subversión de las representaciones convencionales”. que ha dut a terme un grup d’investigadors dirigit per Iolanda Tortajada, professora d’Estudis de la Comunicació i degana de la Facultat de Lletres de la URV.

S’emmarca en el projecte Respect!, financiat pel Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades, en el que col·laboren diverses universitats de dins i fora de l’Estat espanyol, i que se centra en la construcció de la identitat sexual els i les joves i la seva producció i ús (produsage) de contingut a les xarxes socials i com aquest afecta a la identitat que projecten i a les desigualtats de gènere.

Els estudiants que van participar al taller de mediatitzacions del gènere, que va tenir lloc el 8 i 18 de febrer, van treballar sobre diferents abordatges metodològics en les Ciències Socials, més específicament en Estudis de Comunicació.

Estada d’investigació
La docent de la Universidad Blas Pascal (Argentina) a la URV

La trobada presencial va permetre generar un espai d’intercanvi acadèmic, sobretot pel que fa a metodologies d’investigació, amb d’altres països que estan duent a terme una estada d’investigació a la URV malgrat la pandèmia. És el cas d’Adela Lo Celso, docent  de carreres de Comunicació i Gerent de Continguts de la Universitat Blas Pascal (UBP), Argentina, qui va participar en el taller.

Lo Celso es troba finalitzant una estada de recerca a Tarragona gràcies a una beca de la Fundació Carolina, cofinançada per la URV i per la UBP. “La possibilitat d’aprendre i d’intercanviar experiències acadèmiques de forma presencial, tant amb docents com amb doctorandes, sempre enriqueix més que fer-ho virtualment”, ha valorat la docent argentina.