21/09/2026

L’ETSA recull la memòria col·lectiva de 20 anys de vida en una exposició

L’Escola d’Arquitectura de la URV ha titulat més de 520 arquitectes des que va començar el curs 2005-06

L’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la URV (ETSA) celebra 20 anys de vida amb una exposició a la plaça Prim de Reus que recull la memòria col·lectiva d’aquest temps. L’exposició mostra la personalitat que el centre de la Universitat Rovira i Virgili ha forjat al llarg dels anys, amb un model pedagògic propi i una recerca necessària per comprendre i incidir en els processos de transformació de l’entorn. Més de 520 arquitectes s’han format i titulat en aquesta escola de la URV des que va iniciar-se el curs 2005-06.

El muntatge, que es podrà veure fins a principi de novembre al centre de Reus, explica la història de l’Escola a través de les fotografies que més defineixen la comunitat de l’ETSA  i d’un recorregut gràfic pels treballs que integren els diferents coneixements de la disciplina arquitectònica. El passat divendres 18 de setembre es va inaugurar l’exposició, que es va convertir en l’espai de trobada dels estudiants i professorat que han passat per l’Escola durant les darreres dues dècades i que han configurat el tarannà d’aquest centre que té com a trets distintius la proximitat i el compromís amb la ciutat i el territori.

És per això que l’exposició porta l’ETSA al centre de Reus, per celebrar l’aniversari amb la ciutat. Qui passegi per la plaça de Prim es trobarà amb una estructura de fusta i diversos panells per exposar una selecció de treballs, projectes i recerques desenvolupats durant aquests vint anys d’història.

Júlia Valero, Jaume Farreny i Anna Royo, exestudiants i ara professors de l’ETSA, són els comissaris de l’exposició commemorativa que ha comptat amb les aportacions de professorat i exdirectors de l’Escola, com Josep Bertran, Pau de Solà-Morales, Arturo Frediani i Jordi Sardà.

A més d’exestudiants, alumnes i professorat, en la inauguració van ser-hi el rector de la URV, Josep Pallarès; l’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita; el director de l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la URV, Roger Miralles; la regidora d’Urbanisme de l’Ajuntament de Reus, Marina Berasategui.

Roger Miralles, director de l’ETSA, intervé en la inauguració de l’exposició dels 20 anys de creació del centre de la URV, amb Josep Pallarès, rector de la URV; Sandra Guaita, alcaldessa de l’Ajuntament de Reus, i Marina Berasategui, regidora d’Urbanisme de l’Ajuntament de Reus.

L’Ajuntament de Reus ha col·laborat en el muntatge de l’exposició, així com en altres iniciatives de l’ETSA, com ara el taller internacional d’arquitectura i disseny urbà EAR RAW, del qual enguany se’n publicarà el llibre de l’edició 2025, gràcies al conveni signat amb la Fundació Universitat Rovira i Virgili.

Print Friendly, PDF & Email
Subscriu-te als butlletins de la URV