15/09/2015

Experimenta-Aula de Teatre, formació teatral per als universitaris i per a tothom

Aquest espai educatiu i formatiu en arts escèniques i visuals ofereix en aquest curs 2015-16 als estudiants i a la ciutadania un lloc de trobada i experimentació. S'organitzen tres tallers i tres laboratoris, entre d'altres activitats, i la inscripció està oberta fins al dia 16 d'octubre

Assaig dels alumnes en un dels tallers.

Per tercer any, Experimenta-Aula de Teatre de la URV s’obre als estudiants i a tota la ciutadania amb un programa ampli d’activitats, que va mès enllà de la formació teatral.

Experimenta, nascut de l’experiència de l’Aula de Teatre de la URV queVol ser un espai d’aprenentatge i formació integral a partir del treball col·laboratiu, un espai de reflexió teòrica al voltant de les arts escèniques; un espai d’investigació escènica i social, a través de la solidaritat i la recerca compartida; una acció educativa, on la creativitats es configura com a base del coneixement i la formació, i també un espai d’innovació.

Les activitats es duen a terme a l’espai municipal del Camp de Mart. Els tallers que es posen en marxa són: el primer, d’Introducció al teatre, gratuït per als estudiants de la URV; el segon, Teatre de text i el tercer Del cos a la paraula, també gratuït per als estudiants de la Universitat.

Els laboratoris són: el primer, Teatre clàssic romà (reconstrucció històrica), que està lligat al Festival Tarraco Viva; el segon, Teatre contemporani i el tercer, Teatre i educació, adreçat a estudiants i professorat dels ensenyaments de Mestre i als professionals interessats, que va començar el curs passat amb molt èxit. A tots els laboratoris els estudiants de la URV tenen un preu reduït.

Representació de teatre clàssic
Una representació de teatre clàssic.

La majoria d’activitats es fan d’octubre a maig, al llarg de tot el curs 2015-16. Els dissabtes a partir de novembre, Àgora Experimenta serà un espai de diàleg, creació i intercanvi d’experiències, de la mà d’un professional de la creació convidat.

Es creen representacions, resultat de la feina de tot el curs; l’any passat es van poder veure quatre obres. En el curs 2014-15, una seixantena de persones va participar en les activitats d’Experimenta, que organitzen la Universitat i l’Ajuntament, amb el suport de la Fundació Privada Mútua Catalana.

En la roda de premsa de presentació de la programació d’enguany, el passat 9 de setembre a la URV, el responsable d’Experimenta i de l’Aula de Teatre, Joan Pasqual, va manifestar que “partim de la base que tothom pot ser creatiu”. Pel vicerector d’Universitat i Societat, Jordi Tous, amb aquesta iniciativa la URV estén la recerca que fa als seus laboratoris a les arts escèniques i ajuda a satisfer una necessitat de l’entorn. Jordi Giramè, responsable d’Arts escèniques del Departament municipal de Cultura, va manifestar la satisfacció de l’Ajuntament per continuar acompanyant aquest projecte singular, llarg i fructífer.

Més informació:

www.experimentateatre.com