23/11/2018

Expertes en infermeria exposen els avenços científics per a la millora de la salut de la societat

El XI Seminari Internacional d'Investigació en Infermeria tracta els projectes d'investigació i les experiències de doctorat davant de 90 assistents

Inauguració del XI Seminari Internacional d'Investigació en Infermeria, a la sala de Graus del campus Catalunya.

Investigadores de l’àmbit de la infermeria de diversos països van exposar ahir la recerca que estan duent a terme en el XI Seminari Internacional d’Investigació en Infermeria que es va fer al campus Catalunya amb la participació de 90 assistents. La jornada, que organitza cada any la Facultat i el Departament d’Infermeria de la URV, serveix per fer visible la recerca que s’està fent en diferents àmbits de la infermeria. En aquesta edició es va fer palès l’impacte sobre la salut del pacient i sobre la societat que té la tasca dels professionals de la infermeria i la utilitat de la recerca per millorar aquest impacte.

Cristina Barroso, de l’Escola d’Infermeria de la Universitat de Porto (Portugal), Lourdes Rubio, professora del Departament d’Infermeria de la URV, i Christer Axelsson, professora de la Universitat de Borås (Suècia), van explicar els projectes d’investigació amb finançament competitiu en els quals participen. Tracten diversos aspectes de la cura de les persones, com ara la qualitat de les cures o la valoració dels nens que han de ser hospitalitzats.

Dos estudiants de doctorat de la URV, Heidi Bartel i Jael Lorca, juntament amb la professora de l’Escola d’Infermeria de la Universitat d’Antioquia (Colòmbia) van exposar la metodologia i estratègies per dur a terme la recerca per a la tesi doctoral. Així, van abordar aspectes sobre com fer un projecte de tesi, com fer el treball de camp o com fer una tesi per compendi d’articles.

Paula Adam, de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya va fer la ponència “El momentum de la recerca en infermeria”, en què va parlar de les inquietuds en recerca i futures línies de competències dels investigadors, i a continuació es va presentar el llibre Publica y perece: Manual de instrucciones para escribir y publicar artículos en Ciencias de la Salud, de Genís Carrsco i Àngela Pallarès.

Premi al millor Treball de Fi de Grau
Toni Guerra, responsable de la Fundació STS; Claudia González i Noelia Julve, guanyadores del premi a millor TFG del grau d’Infermeria; la professora Lina Casadó, i la degana de la Facultat d’Infermeria, Roser Ricomà.

El XI Seminari Internacional d’Investigació en Infermeria va ser l’escenari del lliurament del premi al millor Treball de Fi de Grau de la promoció 2017-18 del grau d’Infermeria, que atorga la Fundació STS. El premi va ser per a  Claudia González i Noelia Julve, pel treball “Experiencias relacionadas con la sexualidad en varones con lesión medular de origen traumático”. Els finalistes van ser: Hajar Djemmah i Gabriela Quesada, pel treball “La importancia de la detección precoz de la dermatitis asociada a la incontinencia”; Foix Rodriguez i Patricia Albalà, pel treball “Vivència de la família d’un moribund en el procés de mort a casa”, i Nerea López i Maria Carrasquilla: “Desnutrición en el anciano hospitalizado. Una revisión bibliográfica”.