05/12/2023

Experts en comunicació analitzen els nous reptes del populisme i la comunicació política en un seminari a la URV

La reflexió sobre aquest fenomen a Espanya i Europa centra la jornada organitzada pel grup de recerca ASTERISC i el Departament d’Estudis de Comunicació

El populisme com a estil de comunicació és una eina utilitzada per diferents forces polítiques, especialment d’extrema dreta, per a incidir en els debats que tenen lloc en l’esfera pública. Aquest fet és especialment rellevant en l’actualitat donat el creixement d’aquestes formacions en el context global i la seva entrada a les institucions. Per a abordar aquesta qüestió i conèixer a fons el fenomen des de la perspectiva acadèmica, periodística i institucional, el Grup de Recerca en Comunicació ASTERISC i el Departament d’Estudis de Comunicació de la URV van organitzar la jornada “Populismo y comunicación política. Nuevos retos en España y Europa”, que va tenir lloc ahir 4 de novembre a la Sala de Juntes del campus Catalunya. 

En la jornada s’hi van presentar les noves recerques en comunicació política populista dutes a terme per diferents investigadores i investigadors de l’Estat: Concha Pérez Curiel (Universitat de Sevilla), Rubén Rivas de Roca (Universitat Rey Juan Carlos), Paolo Cossarini (Universitat de València) i Jose B. Berna Alvarado (Universitat Autònoma de Barcelona). Fernando Vallespín, catedràtic de Ciència Política de la Universitat Autònoma de Madrid, va tractar sobre el tema en el que és referent: populisme i esfera pública. 

El seminari va cloure amb una taula rodona que pivotava sobre tres eixos: populisme, periodisme i comunicació institucional, i que va comptar amb la participació de Javier Balmaseda, director de Comunicació de Ciudadanos Europa; María Victoria Mas, investigadora i professora de la Universitat Abat Oliva CEU; i Marta Montagut, vicepresidenta de LearnToCheck i professora de la URV. 

Print Friendly, PDF & Email
Subscriu-te als butlletins de la URV

Comenta

*