12/09/2022

Experts europeus es troben a Tarragona per impulsar un projecte que estudia els efectes dels productes químics en la salut

El projecte European Partnership for the Assessment of Risks from Chemicals (PARC), té com a objectiu estudiar l’impacte que la química té en la salut de les persones i instar els governs a millorar-ne la regulació. Hi participa el grup de recerca TecnAtox

Imatge dels investigadors i investigadores participants a la trobada del projecte PARC celebrada a Tarragona

Experts i expertes de tot Europa en la recerca en els àmbits de la toxicologia i el medi ambient s’han reunit a Tarragona per treballar plegats en el marc del projecte European Partnership for the Assessment of Risks from Chemicals (PARC), que té com a objectiu estudiar l’impacte que la química present al nostre entorn té en la salut de les persones i instar els governs a millorar-ne la regulació.

La química està present al nostre dia a dia (en l’alimentació, els envasos, l’electrònica, la roba..) i també a l’aire. Garantir que aquests productes siguin segurs per a la nostra salut i per al medi ambient és una de les línies de recerca del grup de recerca TecnATox de la Universitat Rovira i Virgili (URV) i de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV-CERCA) que  porta més de tres dècades fent recerca en l’àmbit de la toxicologia i el medi ambient i n’és un referent a l’Estat espanyol.

El projecte European Partnership for the Assessment of Risks from Chemicals (PARC) està coordinat per l’Agence Nationale de Sécurité Sanitaire (ANSES) i hi treballen plegats prop de 200 institucions clau en l’àmbit de la investigació a tot Europa. A Espanya, el grup TecnATox, que participa a l’estudi com a entitat afiliada de l’Institut de Salut Carlos III (ISCIII), és el que ha rebut més fons per part de la Comissió Europea, que n’és la responsable del finançament.

PARC s’emmarca dins del programa Horitzó Europa, que té com a objectiu assolir un impacte científic, tecnològic, econòmic i social de les inversions de la Unió Europea en l’àmbit de la I+D.