03/03/2021

Explorant el finançament de projectes de recerca tecnològics amb un gran poder innovador

La Unitat de Suport a les Propostes Internacionals d’RDi (USPIR) ha dut a terme el webinar sobre el programa EIC (European Innovation Council) i el subprograma Pathfinder Open, el finançament europeu dels projectes de recerca tecnològics

Webinar EIC / Pathfinder de la USPIR

Des de la Unitat de Suport a les Propostes Internacionals d’RDi (USPIR) s’ha organitzat un webinar per presentar el Workprogramme EIC (European Innovation Council) 2021, centrant-se en el subprograma Pathfinder Open (antic FET-Open). Pablo Fernández, sènior project manager de la UPC i Punt Nacional de Contacte del Programa FET ha estat l’encarregat d’explicar les principals novetats i proporcionar els consells pràctics de cara a la preparació i redacció de les propostes. En una segona part de la sessió, Albert Romano del Departament d’Electrònica i Enginyeria Biomèdica i de l’Institut de Nanociència i Nanotecnologia (IN2UB) de la Universitat de Barcelona, ha explicat la seva experiència amb el projecte StretchBio com cas d’èxit de l’últim FET-Open de H2020.

Pathfinder Open és un programa de finançament dins de l’EIC que finança recerca a la frontera del coneixement però amb una visió tecnològica molt definida i amb un gran poder innovador en el curt i mig termini. Finança projectes tecnològics radicalment nous i disruptius que solucionin problemes concrets que encara no tinguin solució.

El webinar va tenir lloc el 2 de març de 2021 a les 11.00 h mitjançant la plataforma Teams. Un total de 49 persones van assistir a la sessió. Majoritàriament col·lectiu i investigador i tècnic de la URV i  personal de la FURV i de l’ICIQ. El fet d’obrir-ho a tota Catalunya va permetre l’assistència de persones d’universitats com l’Autònoma de Barcelona, la Politècnica de Catalunya, la Pompeu Fabra, i la de Girona. I també de l’Institut de Recerca contra la Leucèmia Josep Carreras, del Barcelona Supercomputing Center, de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) i de l’Institut de Salut Global, entre molts altres.

La Unitat de Suport a Propostes Internacionals d’RDi (USPIR) ha estat l’organitzadora d’aquesta sessió. USPIR és la unitat de la URV que té l’objectiu de donar suport a la comunitat investigadora en la redacció de propostes per aconseguir el finançament internacional dels seus projectes de recerca. La Unitat rep finançament de la Diputació de Tarragona.