16/05/2022

Flyin’ Fruits del Col·legi Santa Teresa de Móra d’Ebre guanyen la FIRST LEGO League Challenge Tarragona-Reus

Han quedat en primera posició per davant de Santa Olibots 8.0 de l’Escola La Parellada de Santa Oliva, classificats en segon lloc. Gairebé 200 joves d’entre 10 i 16 anys han posat a prova les seves habilitats tecnològiques a l'11a edició de la competició que s’ha fet aquest dissabte a Reus

Prop de 200 noies i nois del Camp de Tarragona i de les  Terres de l’Ebre repartits en 21 equips s’han convertit aquest dissabte en científics i enginyeres i han creat solucions innovadores perquè els sistemes de transport siguin més ràpids, eficaços i sostenibles. Per respondre al desafiament que se’ls ha plantejat aquest any han dut a terme un projecte d’innovació per resoldre un problema real relacionat amb el transport de mercaderies i han defensat els resultats del seu treball davant d’un jurat. A més, han dissenyat, construït i programat un robot autònom utilitzant la tecnologia de LEGO SPIKE PRIME per resoldre les missions que superen amb els robots. Tot això ho han dut a terme a seguint els valors FIRST: descobriment, innovació, impacte, inclusió, col·laboració i diversió.

Els guanyadors del primer premi de l’edició d’enguany de la FIRST LEGO League Challenge han estat les integrants de l’equip Flyin’ Fruits, del Col·legi Santa Teresa de Móra d’Ebre, mentre que el segon premi ha estat per l’equip Santa Olibots 8.0, de l’Escola La Parellada de Santa Oliva.

La Universitat Rovira i Virgili, a través de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria (ETSE), ha organitzat aquesta onzena edició de la FIRST (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) LEGO League, que enguany s’ha celebrat al Recinte Firal de Reus, en format presencial i amb públic. La majoria dels equips participants havien superat una fase prèvia, anomenada microFLL. Es tracta de tornejos interns que s’organitzen a les escoles per escollir els equips representants que assisteixen al torneig.

Els nens i nenes d’entre 6 i 9 anys també han tingut el seu espai a la FIRST LEGO League Explore, en què 139 participants repartits en 30 equips, a través del repte CARGO CONNECT, han construït un camió i pensat en diferents formes de transportar càrregues. També han dissenyant i construït un robot i han creat una maqueta per mostrar com es classifiquen i transporten els paquets a diferents destinacions. Dissabte van compartir les seves idees, la maqueta i el que l’equip ha après, davant d’un equip de científics i científiques.

Amb l’objectiu que sigui un esdeveniment territorial, la seu s’alterna cada any entre Tarragona i Reus. A banda del suport dels ajuntaments de Reus i Tarragona, es compta també amb el de la Diputació de Tarragona, el de la Fundació Privada Reddis i de l’empresa Applus IDIADA. Tots plegats, juntament amb els més de 100 voluntaris participants, fan possible que la FLL sigui l’acte més massiu de la demarcació de foment de les vocacions científiques i tecnològiques.

Relació dels premiats:

• 1r Premi Ingeniera Soy a l’equip guanyador: Flyin’ Fruits, del Col·legi Santa Teresa de Móra d’Ebre.
  • 2n Premi Ingeniera Soy: Santa Ol i oibots 8.0, de l’Escola La Parellada de Santa Oliva.
  • 1r Premi Universitat Rovira i Virgili als Valors FIRST: LegoCarmelites, del Col·legi Mare de Déu del Carme de Tarragona.
  • 2n Premi Universitat Rovira i Virgili als Valors FIRST: Transport City, de l’Escola Doctor Alberich i Casas de Reus.
  • Premi Diputació de Tarragona al Projecte d’innovació: Roseta Empire, de l’Institut Roseta Mauri de Reus.
  • Premi Ajuntament de Reus al Disseny del Robot: Legonnac, del Col·legi Lestonnac – L’Ensenyança de Tarragona.
  • Premi Ajuntament de Tarragona al Comportament del Robot: Flyin’ Fruits, del Col·legi Santa Teresa de Móra d’Ebre.
  • Premi IDIADA a l’Excel·lència en enginyeria: Com tu vulgues, de MAC Media.
  • Premi Fundació Reddis a les Joves Promeses: Batec Digital, de l’Escola Pompeu Fabra de Reus.
  • Premi ETSE a l’Entrenador/a: Adrián Garcés, de Petits Enginyers.