24/09/2015

Formació musical de qualitat a la URV

L'Aula de Música de la URV compta, un any més, amb una oferta formativa d'alt nivell adreçada a la comunitat universitària i al públic general. Hi ha places per formar part de l'Orquestra, l'Orfeó i la Coral de la Universitat. També s'imparteixen classes de solfeig pràctic i cultura musical

Coral de la URV
La Coral de la URV ha rebut molts premis al llarg de la seva trajectòria.

Formar part de la Coral, l’Orquestra o l’Orfeó de la URV no és només participar en una activitat formativa d’expressió musical. Ser membre d’una d’aquestes agrupacions significa, a més, “tenir l’oportunitat d’estar en contacte amb músics professionals d’alt nivell i conjunts estrangers, i també hi ha un factor de qualitat. Tenim una prioritat per la recerca i un interès en fer-ho el màxim de bé possible, apostant per l’excel·lència”, apunta Montserrat Rios, directora de la Coral de la URV i coordinadora de l’Aula de Música, qui afirma que “tenim la Coral i l’Orquestra universitària més importants de Catalunya”.

A l’Aula de Música participen cada any unes 120 persones, i les seves activitats formatives poden tenir valor acadèmic per als estudiants de la URV.

L’Orfeó, dirigit per Núria Giménez, busca persones amb ganes de gaudir del cant coral, i no cal que tinguin coneixements musicals previs. Les proves d’accés tenen lloc dimecres, 30 de setembre a les 21 h. a l’Aula Magna del campus Catalunya.

El repertori per al curs 2015-16 inclou cançons a capella i amb acompanyament instrumental, a dues, tres i quatre veus. Les activitats s’inicien el 7 d’octubre, i els assajos són cada dimecres, de 21 a 22.45 h. al campus Catalunya.

L’Orquestra està dirigida per Marcel Ortega i busca persones majors de 18 anys amb coneixements de lectura musical i d’instrument de nivell mitjà-superior i/o amb experiència orquestral. S’oferten 16 places de violins, 7 violes, 6 cellos, 3 contrabaixos, 3 flautes, 3 oboès, 3 clarinets, 3 fagots, 4 trompes, 3 trompetes, 3 trombons, 1 tuba, 2 percurssionistes, 1 piano i 1 saxo. Les proves d’accés tenen lloc dissabte, 26 de setembre d’11.30 a 14 h. i de 16 a 18 h. a l’Aula Magna del campus Catalunya.

El repertori del curs inclou cançons a capella i amb acompanyament instrumental, a dues, tres i quatre veus. Les activitats s’inicien el 26 de setembre i els assajos seran dissabtes al matí al campus Catalunya.

La Coral de la URV, dirigida per Montserrat Rios, s’adreça a persones amb coneixements de lectura musical i de cant de nivell mitjà-superior i/o amb experiència coral. Per fer la prova d’accés s’ha de concertar data per correu electrònic a montserrat.rios@urv.cat.

El repertori previst per al curs és l’estrena continental de l’obra de Howard Blake “The Passion of Mary” (per a cor, solistes i orquestra) amb l’Orquestra Terrassa 48 i Liverpool String Quartet, que s’interpretarà al monestir de Poblet i a Manresa. També se celebrarà un concert a la Sagrada Família de Barcelona i es participarà a concursos nacionals i internacionals. Les activitats es van iniciar el 21 de setembre i els assajos són els dilluns de 21 a 23 h. al campus Catalunya.

L’Aula de Música també imparteix un curs de Solfeig pràctic i Cultura musical (nivell Iniciació i Mig), adreçat a aquelles persones interessades a apropar-se a la decodificació d’una partitura a partir de les èpoques i estils musicals i la seva relació amb les arts. Les activitats s’inicien el 8 d’octubre, i els assajos són dijous, de 19 a 20 h. (nivell iniciació) i dijous de 20.15 a 21.30 h. (nivell mig), a la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia. Imparteix les classes Patrick Borne.

Més informació, aquí.