30/08/2021

Hugh Scott Fogler, doctor honoris causa per la URV, ha traspassat

Les idees de Fogler, professor de la Universitat de Michigan (Estats Units), han inspirat l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química

El professor de la Universitat de Michigan i doctor Honoris Causa per la URV, Hugh Scott Fogler, va morir el 21 d’agost de 2021 a l’Hospital de la Universitat de Michigan als 81 anys. Fogler era considerat una institució en el món de l’enginyeria química: en l’àmbit docent va destacar per haver contribuït a redactar els llibres de text que s’utilitzen en una gran part dels programes d’enginyeria química d’universitats d’arreu del món, i en l’àmbit investigador va centrar-se en l’aplicació dels principis de l’enginyeria de la reacció química a la indústria del petroli, en el transport i reacció en medis porosos, en cinètiques de gel·lació i en l’estabilitat dels asfaltens en fluxos multifàsics.

Hugh Scott Fogler va ser investit doctor honoris causa per la URV el 15 d’abril de 2016 al rectorat. La seva lliçó magistral es pot recuperar a la pàgina web sobre els doctors honoris causa de la URV.

La comunitat universitària vol expressar el condol a la família i als amics.