13/12/2023

La importància del sector turístic centra el discurs en la inauguració del curs acadèmic a la Facultat de Turisme i Geografia

Santiago García-Nieto, president de la Confederació Empresarial d'Hostaleria i Restauració de Catalunya, ha inaugurat el curs en un acte en què s'han lliurat els premis als millors estudiants de Turisme

D'esquerra a dreta: Òscar Saladié, Manuela Moya, Juan Antonio Duro, Santiago García-Nieto i Berta Cabré.

La Facultat de Turisme i Geografia ha inaugurat el curs acadèmic aquest divendres 1 de desembre amb la conferència de Santiado García-Nieto, president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya (CONFECAT) i el lliurament de premis que reconeixen l’excel·lència dels estudiants.

García-Nieto – qui ha estat presentat per Berta Cabré, presidenta de la Federació Empresarial d’Hostaleria i Turisme de Tarragona Província (FEHT) i membre del Consell Social de la URV – ha centrat la seva intervenció en destacar la generositat i resiliència del sector turístic, els reptes que afronta el sector en un futur proper tant a nivell local com global on la sostenibilitat lligada a la connectivitat serà un factor clau i les aptituds necessàries per als futurs professionals del turisme, destacant la capacitat de negociació i la interrelació amb la societat, amb constants al·lusions a la figura de Josep Graset tot adreçant-se als alumnes guardonats.

Santiago García-Nieto, president de la Confederació Empresarial d'Hostaleria i Restauració de Catalunya.
Santiago García-Nieto, president de la Confederació Empresarial d’Hostaleria i Restauració de Catalunya.

Un cop finalitzada la intervenció de García-Nieto, ha arribat el moment del lliurament dels guardons, el Premi Josep Graset al millor Treball Final de Grau en turisme URV, i el Premi Portaventura World, a la millor trajectòria acadèmica en turisme URV.

Aquesta ha estat la segona edició del Premi Josep Graset, un referent del turisme a la Costa Daurada. La guanyadora del primer premi, dotat amb 500 euros, ha estat Bibiana León pel seu Treball de Fi de Grau “Disseny d’una experiència turística a la Masia de Castelló”, que ha estat lliurat per Eloi Graset i Xavier Graset, fills de Josep Graset. També han merescut un reconeixement els alumnes Miguel Ángel Roig Moral i Ester Sabaté.

D’altra banda, el Premi Portaventura World ha assolit la seva majoria d’edat amb la 18a edició. Els alumnes finalistes han estat Miguel Ángel Roig Moral, Pol Garcia Carles, Irene Portabella Aymat i Bibiana León Roig. Aquesta darrera ha estat qui també s’ha emportat aquest premi, dotat en 2.000 euros, el qual li ha estat lliurat per Belén Badia, Chief People and Culture de Port Aventura Entertainment SAU.

L’acte ha comptat amb la presència, entre d’altres, de Juan Antonio Duro, vicerector d’Economia, Infraestructures i Relacions Institucionals; el Sr. Pere Segura, alcalde de Vila-seca; Jordi Fortuny, director dels Serveis Territorials d’Empresa i Treball a Tarragona; Manuela Moya, primera tinent d’alcaldia de l’Ajuntament de Vila-seca; Aaron Gutiérrez, director del Departament de Geografia; i Òscar Saladié, degà de la Facultat de Turisme i Geografia.