11/10/2023

Tret de sortida a les activitats del Campus Extens de la URV amb una conferència a Amposta sobre la presència del mòbil a les aules

La Universitat és present a nou de les comarques de les Terres de l'Ebre i el Camp de Tarragona a través de seus que ofereixen programació cultural i de divulgació científica

Mercè Gisbert a l’Auditori Municipal d'Amposta.

Amposta ha estat la seu escollida per donar el tret de sortida al nou curs d’activitat del Campus Extens de la Universitat Rovira i Virgili, un projecte estratègic de la Universitat per apropar el coneixement a les comarques de Tarragona i les Terres de l’Ebre a través de les setze seus existents en nou comarques.

Dimarts 10 d’octubre va tenir lloc a l’Auditori Municipal d’Amposta la conferència “Mòbils: amenaça o oportunitat”, a càrrec de Mercè Gisbert, catedràtica de Tecnologia Educativa del Departament de Pedagogia de la URV. Gisbert va explicar a la vuitantena d’assistents, molts dels quals joves i educadors, quin és el context actual i el dia a dia amb què es troben els docents i estudiants a les aules amb l’ús del mòbil.

L’experta en tecnologia educativa va analitzar la situació i els pros i contres de fer entrar les noves tecnologies a les escoles. Considera que amb una metodologia d’ensenyaments molt lineals, la dificultat de captar l’atenció de l’alumnat és molt gran. Va assenyalar que l’ús del mòbil a l’aula pot presentar aspectes negatius però també oferir-ne de positius, i els resultats que s’obtinguin no dependran de la tecnologia, dependran de l’ús que se’n faci d’aquesta. La ponent aposta per un control de les tecnologies que fan servir els joves, no per una prohibició sistemàtica que pot ser fruit del desconeixement.

Mercè Gisbert durant la inauguració del curs a la seu del Campus Extens de la URV a Amposta.

Josep Pallarès, rector de la URV, va obrir l’acte destacant el paper vertebrador de la Universitat amb el seu territori. Va destacar el projecte del Campus Extens i les seves setze seus com a eina fonamental per dur a terme aquesta transferència del coneixement, amb l’objectiu de tenir presència en un futur proper al conjunt de les 10 comarques de la demarcació.

El rector Josep Pallarès durant la intervenció a la inauguració de curs del Campus Extens.

En el seu parlament, Adam Tomàs, alcalde d’Amposta, va manifestar el gran pes que tenen els diferents centres formatius del municipi i va posar èmfasi amb la necessitat de dur a terme una formació de qualitat que ha d’ajudar en el futur desenvolupament del territori.

Adam Tomàs, alcalde d’Amposta durant la inauguració de curs de la seu del Campus Extens a Amposta.

Aquest acte inaugural organitzat conjuntament entre la seu del Campus Extens de la URV a Amposta, el Museu d’Història de les Terres de l’Ebre i la regidoria d’Educació d’Amposta, forma part de la programació de tardor de la seu d’Amposta.

Les properes setmanes es realitzaran des de tallers artístics per celebrar una nova edició del Big Draw (festival internacional anual de dibuix), una conferència amb posterior visita al jaciment de l’Antic, un taller familiar per a la Setmana de la Ciència, una explicació amb taller final per tractar la reducció de residus a la llar o un cafè científic amb estudiants de l’institut, entre d’altres.

Totes les activitats que es duen a terme a les seus del Campus Extens es poden consultar a l’agenda de la Universitat.