28/02/2025
L’Institut Vila-seca guanya la fase local de la Lliga de Debat de Secundària
L'equip representarà la URV a la final en la que competiran amb les universitats de territoris de parla catalana, que organitza la Xarxa Vives a l'abril a la Universitat de Vic

L'equip representarà la URV a la final en la que competiran amb les universitats de territoris de parla catalana, que organitza la Xarxa Vives a l'abril a la Universitat de Vic
L’Institut Vila-seca ha guanyat la fase local de la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, que aquest dimecres i dijous s’ha celebrat a la Universitat Rovira i Virgili. Organitzada per la Xarxa Vives d’Universitat, aquesta activitat fomenta el debat i l’intercanvi d’idees sobre un tema d’actualitat. Enguany ha estat al voltant del tema “És el culte al cos una amenaça per a la salut”? L’equip guanyador estava format per Roger Arranz Arnau, Joel Guitérrez de Haro, Lucía de Lamo Goidescu, Carla Nieto del Pilar i Cristina Puertas Gavilán, acompanyats per la professora Raquel Gancholas, com a capitana. Ara representaran la URV a la Lliga de Debat Universitària de la Xarxa Vives, que agrupa les universitats dels territoris de parla catalana i que es disputarà del 2 al 4 d’abril a la Universitat de Vic.

Aquesta activitat posa a prova les habilitats oratòries que els equips participants han treballat durant el curs. Les intervencions les valorava un jurat format per representants del PTGAS i el PDI de la URV, que va destacar l’alt nivell de preparació dels equips participants. Segons la seva valoració la millor oradora de les sessions va ser Paloma Sainz Sampedro, de l’Institut Dertosa (Tortosa), que va ser un dels centres finalistes juntament amb l’Institut de Tecnificació d’Amposta i el Col·legi Sant Pau de Tarragona
Enguany a la competició han participat 12 equips d’estudiants de 4rt d’ESO, batxillerat i cicles formatius de 10 centres docents de la demarcació, que han plantejat els seus arguments a favor i en contra del tema plantejat.