12/03/2024

IQLIT referma el seu compromís amb la URV amb la donació de material de vidre de laboratori a la Facultat de Química

El material de vidre s’utilitzarà als laboratoris de docència de la Facultat de Química

D’esquerra a dreta: Miriam Redecillas i Andrea Navarro, tècniques de desenvolupament d’IQLIT; Joan Josep Carvajal, degà de la Facultat de Química; Alicia Olmo, responsable de qualitat i Josep Carvajal de Carvajal Forja i Components, facilitadora del transport

L’empresa del sector químic IQLIT emulsiones poliméricas ha donat a la Facultat de Química de la URV vuit caixes de material de vidre d’ús habitual en el laboratori,material no imprescindible, degut a l’automatització dels processos de laboratori que l’empresa ha dut a terme en els darrers anys, però necessari per a la docència i per això va oferir-lo a la Facultat.

Als laboratoris de docència de la Facultat, on els alumnes de grau hi fan les seves pràctiques, la renovació de material de vidre de laboratori és pràcticament continua. Durant aquestes pràctiques de laboratori els alumnes, entre altres competències que es treballen, han d’aprendre a manipular el material de vidre que s’utilitza habitualment en aquest entorn, fet que comporta que anualment es trenqui una quantitat important d’aquest material, que llavors ja no es pot tornar a utilitzar. Per això, aquesta donació d’IQLIT representa un recurs molt valuós per la Facultat i els Departaments universitaris associats, que podran dedicar part dels seus recursos a altres finalitats per millorar la qualitat de la docència universitària.

IQLIT és una empresa tecnològica especialitzada en el disseny i fabricació d’emulsions polimèriques amb base d’aigua, i que compta amb més de quaranta anys d’història. Aquestes emulsions polimèriques són la base de formulació de diversos productes amb nombroses aplicacions, com pintures decoratives d’interior i de façanes, arrebossats sintètics, impermeabilitzants i imprimacions. Les emulsions polimèriques produïdes per IQLIT també s’utilitzen en el sector de la construcció, en forma de segellants, membranes flexibles, ponts d’adherència i morters elàstics. També troben aplicació en el camp dels adhesius, tant en adhesius de laminació, com en coles per fusta, paper, cartró i embalatges, així com en el sector del tèxtil, proporcionant diferents suavitats als teixits, una alta durabilitat i una gran resistència.

La col·laboració d’IQLIT amb la URV, i més en concret amb la Facultat de Química, ve de lluny, a través de l’acollida d’alumnes de pràctiques externes, tant curriculars com extracurriculars, i també de treball de fi de grau. IQLIT és una de les sis empreses que van permetre iniciar la menció dual al grau en Química de la URV, una iniciativa pionera i encara única a nivell espanyol, i durant els tres cursos que fins al moment els alumnes poden cursar aquesta menció, sempre ha acollit alumnes en aquesta modalitat. La menció dual permet desenvolupar les competències pròpies del grau en un entorn professional mitjançant la realització de pràctiques en empreses del sector químic durant tot un curs acadèmic. Això representa que l’alumne passarà més de 1.100 hores en l’empresa, contractat per aquesta, i rebent una remuneració econòmica al llarg de tota l’estada.

La Facultat de Química també vol agrair la col·laboració desinteressada de l’empresa Carvajal Forja i Components, i en particular al Sr. Josep Carvajal, pare del degà, que van facilitar el transport per poder traslladar el material de vidre des de les instal·lacions d’IQLIT fins a la Facultat.